Nowe Porsche 911 Carrera jest o 15 KM mocniejsze od poprzednika. Trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser korzysta z mniejszych turbosprężarek niż wersja S. Za przeniesienie siły napędowej odpowiada nowa ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa (PDK).
W rezultacie 911 Carrera Coupé przyspiesza od 0-100 km/h w 4,2 s, osiągając prędkość maksymalną 293 km/h. Opcjonalny pakiet Sport Chrono pozwala „urwać” z czasu sprintu 0,2 s. Zwykła Carrera toczy się na o cal mniejszych felgach niż "eska". Na przedniej osi zamontowano opony 235/40 ZR 19, a na tylnej 295/35 ZR 20. Siłę hamowania na obu osiach zapewniają 330-milimetrowe tarcze hamulcowe z czarnymi, czterotłoczkowymi stałymi zaciskami typu monoblok.
Ceny Porsche 911 Carrera Coupé w Polsce startują od 520 000 zł, a 911 Carrera Cabriolet – od 589 000 zł. Nowe modele można już zamawiać. Wersja z napędem na wszystkie koła będzie dostępna niebawem.