- Evoque zdefiniuje nowy segment premium dla kompaktowych SUV-ów, bardziej stylowych i sportowych. Jest prezentacją kierunku przyszłego rozwoju marki Range Rover, podnoszącej swoją atrakcyjność i kierującą ofertę do szerokiej rzeszy klientów kupujących samochody klasy premium - powiedział dr Ralf Speth, Dyrektor Wykonawczy, Jaguar Land Rover.

Range Rover Evoque powstał na bazie modelu koncepcyjnego LRX, wiernie oddającego ducha pomysłu na projekt typu cross-coupé. Samochód będzie najlżejszym i najoszczędniejszym jak dotąd modelem marki, który emituje mniej niż 130 g CO2/km.

Range Rover Evoque - wnętrze Foto: Onet
Range Rover Evoque - wnętrze

Szeroki rozstaw osi i kół na zewnątrz auta pozwolił uzyskać bardziej zdecydowany wygląd samochodu - nadkola są szerokie, ale miękko zintegrowane z nadwoziem. Wyrzeźbione narożniki redukują wizualnie nawis z przodu i z tyłu. Kierowca siedzi niżej niż w większych Range Roverach, co zapewnia bardziej sportowy charakter, jednocześnie pozwala na zachowanie pozycji umożliwiającej pełną kontrolę nad pojazdem. Mimo nisko poprowadzonej linii dachu charakterystycznej dla coupé, Evoque oferuje większą niż w wielu sportowych sedanach ilość miejsca na wysokości głowy kierowcy.

Evoque będzie pierwszym Range Roverem, który zapewni klientom wybór: standardowego - inteligentnego stałego napędu na cztery koła - gwarantującego dobre osiągi i przyczepność na każdej nawierzchni oraz opcję napędu na dwa koła - charakteryzującą się niskim poziomem emisji dwutlenku węgla i jeszcze niższym zużyciem paliwa.

W gamie silnikowej nowego modelu znajdą się m. in. 2,2-litrowe wysokoprężne jednostki z turbodoładowaniem o mocy 190 KM lub 150 KM. Producent gwarantuje, że auto w wersji z napędem na cztery koła w połączeniu z 2,2-litrową jednostką 150 KM zapewni spalanie na poziomie 5,65 l/100 km.