Renault Talisman cieszy się na rynku zasłużoną popularnością, zwłaszcza wśród klientów flotowych. Reprezentacyjny wygląd modelu w połączeniu z dobrze skalkulowanymi cenami oferowanych wersji i opcji wyposażenia zjednał mu wielu sympatyków i trzeba przyznać, że auto stanowi ciekawą ofertę w klasie średniej. Teraz przyszedł czas na odświeżenie gamy, które z pewnością poprawi konkurencyjność Talismana.

Renault Talisman – kosmetyka wyglądu

W przypadku face liftingu zmiany stylistyki nadwozia mają raczej charakter ewolucyjny i dokładnie tak jest w Talismanie. Na pierwszy rzut oka modyfikacje widoczne są w pasie przednim, gdzie nowy kształt zyskał grill, zderzak i w pełni ledowe reflektory. Dostępne w opcji światła LED Matrix zostały zintegrowane ze zdynamizowanymi diodowymi kierunkowskazami (w tych wersjach Talisman będzie też witał kierowcę sekwencją świateł: reflektory, podświetlenie klamek i oświetlenie wnętrza, gdy będzie on zbliżał się do auta). Dynamiczne kierunkowskazy znalazły się również w nowych lampach tylnych z eleganckimi aluminiowymi obramowaniami.

W palecie lakierów nadwozia wprowadzono nowości takie jak: Baltic Grey, Vintage Red i Highland Grey, odświeżono również ofertę dostępnych aluminiowych felg o 17-calowe Pierre, 18-calowe Stellar i 19-calowe Sato.

We wnętrzu pojawiła się m.in. zmodyfikowana deska rozdzielcza z cyfrowymi zegarami o przekątnej 10,2 cala ze znacznie większymi niż dotychczas możliwościami personalizacji wyświetlanych danych, system multimedialny obsługujący Android Auto i Apple CarPlay, z dotykowym ekranem o przekątnej nawet 9,3 cala (w standardzie ekran 7-calowy), bezramkowe i elektrochromatyczne lusterko wsteczne, indukcyjna ładowarka do telefonów, większe uchwyty na napoje, nowe materiały wykończeniowe i wzory tapicerek oraz ambientowy system oświetlenia wnętrza z 8 trybami do wyboru.

Renault Talisman – inteligentne rozwiązania

Paleta dostępnych elektronicznych systemów bezpieczeństwa w nowym Talismanie będzie obejmować m.in. układ Highway & Traffic Jam Companion pozwalający na autonomiczną jazdę na poziomie 2, działający w zakresie prędkości od 0 do 160 km/h, system aktywnego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, oraz odświeżony opcjonalny system czterech kół skrętnych 4Control współpracujący z adaptacyjnymi amortyzatorami dla zapewnienia „optymalnej stabilności i komfortu”.

Renault Talisman – gama silnikowa

Wszystkie jednostki napędowe dostępne w Talismanie po face liftingu spełniają najnowsze normy emisyjne. Silniki benzynowe standardowo wyposażone są w filtry cząstek stałych, natomiast diesle w technologię oczyszczania spalin SCR (Selective Catalytic Reduction) i układy AdBlue redukujące emisję tlenków azotu. W sumie oferta obejmie turbodoładowane benzyniaki 1.3/160 KM i 1.8/225 KM oraz diesle 1.7/120 lub 150 KM i 2.0/160 lub 200 KM.

Oficjalny debiut samochodu planowany jest na salonie samochodowym w Genewie, natomiast do sprzedaży nowy Talisman ma trafić w drugiej połowie roku.