Seat w ofercie miejskiego SUV-a o nazwie Arona, a Volkswagen niedługo wprowadzi do sprzedaży model T-Cross, więc teraz pora na Skodę. Konkurencja w tym coraz popularniejszym segmencie robi się bardzo zacięta. Kamiq, czyli SUV z Czech, powstał na modułowej platformie MQB, z której korzysta też wiele innych modeli Grupy Volkswagena. Auto ma 4,24 m długości, 1,79 m szerokości i 1,53 m wysokości przy rozstawie osi wynoszącym 2,65 m. Wyższy prześwit (o 37 mm większy niż w kompaktowej Scali) ułatwia dostęp do wnętrza oraz gwarantuje lepszą widoczność zza kierownicy.

Choć nowy model Skody jest pozycjonowany w segmencie B, to jest bardzo wyrośnięty i może stanowić konkurencję dla klasycznych kompaktów pod względem ilości miejsca w kabinie. Pojemność bagażnika wynosi aż 400 l (po złożeniu oparć tylnej kanapy – 1395 l). Złożyć można również fotel pasażera i przewieźć przedmioty o długości do ok. 2,45 m.

Skoda Kamiq – typowa Skoda

Jeśli chodzi o stylizację, to Kamiq nie wnosi nic rewolucyjnego - wygląda podobnie do pozostałych SUV-ów czeskiej marki. Wnętrze nowego modelu mocno przypomina inną nowość Skody, czyli hatchbacka Scala (trafi do salonów sprzedaży przed Kamikiem). W najwyższej wersji wyposażenia centrum sterowania funkcjami rozbudowanego systemu informacyjno-rozrywkowego to poziomy ekran dotykowy o przekątnej 9,2 cala. Drugi wyświetlacz (10 cali) może znajdować się przed oczami kierowcy (zamiast analogowych zegarów). Do wyboru jest kilka trybów prezentowania informacji.

Skoda Kamiq – pięć silników, ale napęd tylko na przód

Wszystkie dostępne silniki są już dobrze znane z innych modeli marek należących do Grupy Volkswagena. Mają bezpośredni wtrysk paliwa i są turbodoładowane. Ponadto każdy model zostanie wyposażony w układ odzyskiwania energii hamowania oraz system start/stop, spełnia także najnowszą normę emisji spalin euro 6d-TEMP.

Bazowy, trzycylindrowy silnik 1.0 TSI występuje w dwóch wersjach: 95 i 115 KM. Wyższa opcja benzynowa to czterocylindrowy 1.5 TSI z systemem odłączania dwóch cylindrów (ACT) i mocą maksymalną na poziomie 150 KM. W ofercie znajdzie się również diesel 1.6 TDI generujący 115 KM, a także wersja na gaz ziemny 1.0 G-TEC 90 KM (na wybranych rynkach).

Do każdego silnika (z wyjątkiem podstawowego 1.0 TSI) będzie można zamówić automatyczną skrzynię biegów DSG. Jak większość SUV-ów z segmentu B, Kamiq będzie miał napęd wyłącznie na przód. W opcji dostępne będzie zawieszenie sportowe, obniżone o centymetr względem standardowego i wyposażone w adaptacyjne amortyzatory.

Nowa Skoda Kamiq powinna trafić do sprzedaży w drugiej połowie tego roku. Jest całkiem prawdopodobne, że stanie się najpopularniejszym modelem czeskiej marki.