Nowa Astra OPC zadebiutuje w trakcie Genewskiego Salonu Samochodowego (3-13 marca 2005 roku). Ta produkcyjna wersja samochodu koncepcyjnego Astra High Performance, zaprezentowanego w Paryżu, powstała w oparciu o model Astra GTC.

Dwulitrowy, benzynowy silnik turbo o mocy 240 KM sprawia, że skonstruowana przez zespół ośrodka OPC wspólnie z inżynierami z Russelsheim niebieska Astra jest jednym z najmocniejszych samochodów z napędem na przednią oś. Jednostka napędowa osiąga maksymalny moment obrotowy 320 Nm i zapewnia dużą moc przy niskich prędkościach obrotowych. Wyposażona w sześciobiegową ręczną skrzynię biegów Astra OPC przyspiesza od zera do 100 km/h w czasie poniżej siedmiu sekund i osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 240 km/h.

Do mocy silnika odpowiednio dostosowano interaktywny układ jezdny IDSPlus z elektronicznym systemem stałej kontroli amortyzacji CDC. Wchodzące w jego skład systemy dynamicznej kontroli zintegrowane są w jednym układzie, co tylko polepszyło charakterystykę jezdną nowej Astry OPC.

Uwagę zwracają również poszerzone i obniżone wloty powietrza, osłona chłodnicy w kształcie plastra miodu oraz zderzak z silnie zaakcentowanym spojlerem i zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi w mocno zarysowanych bocznych otworach. Tył Astry OPC sprawia równie mocne wrażenie. Podkreśla je duży spojler górny, zwiększający siłę docisku, dwa boczne wcięcia z kratownicami i trapezowata, umieszczona centralnie końcówka rury wydechowej.

Sportowe detale odnaleźć można także wewnątrz pojazdu. Największe wrażenie wywołują fotele firmy Recaro, zapewniające maksymalne podparcie boczne. Inne elementy wykończenia wnętrza to nowa, skórzana gałka dźwigni zmiany biegów, chromowane obwódki zegarów z niebieskimi wskaźnikami i wykończenie drzwi ze stali nierdzewnej z nowym logo OPC.

W okresie od 2001 roku do końca 2004 roku wyprodukowano ponad 15.000 egzemplarzy wersji OPC, powstałych na bazie modeli Astra, Astra kombi i Zafira. Nowa Astra OPC zadebiutuje na rynku jesienią 2005 roku.