Powstały przy ścisłej współpracy pomiędzy Mitsubishi Motors Corporation (MMC), Mitsubishi Design Europe a Pininfarina S.p.A., nowy Colt CZC 2006 nawiązuje do pierwszego prototypu w historii Mitsubishi Motors pokazanego podczas salonu Tokyo Motor Show w 1962 roku - modelu Colt 600 Convertible.

Specjalnie na potrzeby europejskiego rynku, Colt CZC został zbudowany w oparciu o płytę podłogową Colta 5d. Dzięki temu CZC może poszczycić się najdłuższym w klasie rozstawem osi wynoszącym 2,5 metra. Naturalną konsekwencją tego rozwiązania jest odpowiednia ilość miejsca w kabinie.

Duży rozstaw osi pozwolił także na zastosowanie składanego automatycznie dachu typu hard-top - co jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku - przy jednoczesnym zapewnieniu dodatkowej przestrzeni, schowków, możliwości konfiguracji siedzeń i pojemnego bagażnika. A wszystko to w nadwoziu 2+2.

Dzięki dużemu rozstawowi osi i kół, MItsubishi Colt CZC prowadzi się dynamicznie. Niewątpliwą zaletą jest również wzmocniona konstrukcja nadwozia (rekompensująca brak dachu), specjalnie zestrojone zawieszenie oraz 150 konny, 1,5-litrowy, turbodoładowany silnik MIVEC pochodzący z modelu Colt CZT. Jednostka ta pozwala autu na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,4 sek. oraz na osiągnięcie prędkości maksymalnej 202 km/h. Będzie to najmocniejszy silnik oferowany w autach typu coupe-cabriolet z segmentu B. Dostępny będzie również 109-konny, 1,5-litrowy silnik bez doładowania.

Produkcja Colta CZC ma rozpocząć się 7 marca w fabryce Pininfariny w Bairo, niedaleko Turynu.

Płytę podłogową i podzespoły wspólne dla wszystkich wersji Colta dostarczane będą Pininfarinie przez fabrykę Mitsubishi Motors NedCar w Born (Holandia). Włoska firma będzie odpowiedzialna za właściwe wzmocnienie konstrukcji karoserii, lakierowanie nadwozia oraz ostateczny montaż podzespołów pochodzących z fabryki NedCar.

Nowy CZC pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w drugim kwartale 2006 roku.