Nowy flagowy model Suzuki montowany będzie w nowej japońskiej fabryce w Sagara. Do sprzedaży wejdzie zimą tego roku, początkowo na rynku amerykańskim.

Suzuki Kizashi dostępny będzie w wersjach zarówno z napędem na przednią oś, jak i na wszystkie koła. Ten konkurent Mazdy6 i VW Passata początkowo oferowany ma być z 2,4-litrowym czterocylindrowym silnikiem, który współpracować będzie z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, bądź opcjonalnie z bezstopniową przekładnią CVT.

Japoński producent nie ujawnił dotychczas szczegółów dotyczących podstawowej jednostki napędowej, ale wiadomo, że opracowywanych jest kilka innych wersji silnikowych, włączając w to ekonomiczną odmianę hybrydową.

Suzuki Kizashi oparte jest na nowej płycie podłogowej koncernu. Przednie zawieszenie oparte jest na klasycznej kolumnie MacPhersona, natomiast z tyłu zastosowano wielowahaczową konstrukcję.

W bezpiecznej jeździe kierowcy pomagać mają nowoczesne systemy, jak ESP, ABS z rozdziałem siły hamowania oraz VDC (Vehicle Dynamic Control), który zapobiega niekontrolowanym poślizgom.

Nowy model będzie miał 4,65 m długości, 1,82 m szerokości oraz 1,48 m wysokości. Rozstaw osi wynosi natomiast 2,7 m. Te wymiary zbliżone są do najnowszej generacji Audi A4.

Jeśli chodzi o stylizację nadwozia, konstruktorzy w wersji produkcyjnej zaproponowali mocno ugrzecznioną odmianę modelu koncepcyjnego. A szkoda, bo ostatni prototyp zdobył bardzo dużo pochlebnych opinii od potencjalnych klientów. Całokształt jednak może się podobać. Wnętrze z kolei jest bardzo estetycznie zaprojektowane, a na przejrzystej desce rozdzielczej wszystko wydaje się być na swoim miejscu.

Więcej szczegółów, w tym cen nowego modelu, można spodziewać się bliżej premiery rynkowej, którą zaplanowano na grudzień. Suzuki ujawni także czy Kizashi zawita na pozostałych światowych rynkach, czy też cieszyć się nim będą mogli jedynie Amerykanie.

Zobacz także trzecią generację prototypu Suzuki Kizashi: