Nowy Ford Escape jest globalnym modelem, który debiutuje właśnie na rynku amerykańskim. Europejscy klienci poczekają na niego do wiosny, bo premiera nowego Forda Kuga na Starym Kontynencie zaplanowana jest na salon samochodowy w Genewie.

Samochód zyskał nowoczesny, muskularny wygląd. Projektanci chcieli, by patrząc na nowego Forda Escape, bądź jak kto woli, Kuga, odnieść wrażenie, że jest to atleta lub pływak.

Długość amerykańskiego SUV-a wynosi 4,52 m, szerokość to 1,84 m, a wysokość sięga 1,68 m. Rozstaw osi to natomiast 2,69 m. Ma być dostępny zarówno w wersji z napędem na przód, jak i na wszystkie koła. Pod maskę wersji amerykańskiej trafią trzy silniki benzynowe, współpracujące z 6-stopniową skrzynią automatyczną. Na rynku europejskim Ford Kuga otrzyma z pewnością szeroki wybór silników Diesla, ale na szczegóły oferty trzeba jeszcze zaczekać.

Zawieszenie przednie oparte jest na klasycznym rozwiązaniu z kolumnami McPhersona, zaś z tyłu nowy Ford ma układ niezależny z wahaczami skośnymi. Nowy układ napędu na cztery koła wykorzystuje sprzęgło elektromagnetyczne, którego czujniki pobierają dane z 25 źródeł, informując o prędkości kół, położeniu pedału gazu i kącie skręcenia kół.

Wnętrze Forda Escape nie będzie obce dla tych, którzy siedzieli w nowym Focusie. Znajdą się tam wszystkie dostępne obecnie rozwiązania i systemy, jak choćby technologia MyFord Touch.

Praktycznym mechanizmem jest bezdotykowe otwieranie tylnej klapy, rozwiązanie znane z innych modeli, które wykorzystuje czujnik umieszczony pod zderzakiem. Kiedy podchodzimy do auta z rękami pełnymi zakupów, wystarczy przesunąć nogą pod zderzakiem, a bagażnik sam się otworzy.

Wszystko wygląda na tyle interesująco, że mając na uwadze dotychczasowe spore zainteresowanie Fordem Kuga w Europie, możemy spodziewać się niemniejszego sukcesu w przypadku nowej generacji. Wszystko okaże się już za parę miesięcy.