Toyota FCV będzie kosztowała w Japonii ok. 7 mln jenów (w przeliczeniu 200 tys. zł). Początkowy okres sprzedaży obejmie regiony z rozwiniętą infrastrukturą tankowania wodoru.

Innowacyjne podejście Toyoty do alternatywnych źródeł napędu sprowadza się do trzech głównych założeń: wprowadzania do produkcji nowych technologii napędu, budowania efektywnych, niskoemisyjnych i ekonomicznych samochodów, a następnie dokonywanie prawdziwej zmiany w motoryzacji poprzez upowszechnianie ich na rynku.

Samochód z napędem wodorowym jest szczególnie obiecują konstrukcją. Wodór powstaje z naturalnych źródeł energii, można go łatwo przechowywać i transportować. Po sprężeniu ma większą gęstość energetyczną niż wykorzystywane dziś akumulatory. Toyota pracuje nad samochodami na ogniwa paliwowe od ponad 20 lat. System opracowany i opatentowany przez firmę uzyskuje energię elektryczną z reakcji chemicznej wodoru i tlenu. Samochód jest wyposażony w zbiorniki przystosowane do magazynowania wodoru pod dużym ciśnieniem. Już w 2002 roku Toyota rozpoczęła w Japonii i Stanach Zjednoczonych leasingowanie na ograniczoną skalę samochodów z napędem na ogniwa paliwowe – wówczas były to SUV-y o nazwie „Toyota FCHV”.

Od 2002 roku napęd na ogniwa paliwowe został gruntownie zmodyfikowany. Model prezentowany obecnie ma osiągi i zasięg na poziomie samochodów benzynowych, a tankowanie wodoru zajmuje 3 minuty. W czasie jazdy pojazd emituje wyłącznie parę wodną, powstałą w wyniku reakcji wodoru i tlenu.

Samochody z napędem na ogniwa paliwowe są kolejnym po hybrydach krokiem milowym w rozwoju motoryzacji. Nie emitują dwutlenku węgla ani innych szkodliwych substancji, oferując komfort i osiągi na tym samym poziomie, co dotychczasowe samochody wykorzystujące napęd spalinowy. Toyota wierzy, że ogniwa paliwowe mają olbrzymi potencjał i zrewolucjonizują motoryzację.