Nowa odsłona samochodu została skrojona na potrzeby długodystansowych rajdów w terenie oraz na zwykłych drogach. Jednostka napędowa Porsche Cayenne S Transsyberia pozostała niezmieniona w stosunku do modelu seryjnego. Osiem cylindrów ułożonych widlasto, których pojemność wynosi 4,8 litra, generuje moc 385 koni mechanicznych przy 6.200 obr./min. Wspomniany silnik w nowej generacji Cayenne może być zasilany standardową benzyną, a także 25 procentową miksturą etanolową.

Tak jak w seryjnej wersji, również tutaj zamontowano system Porsche Traction Management (PTM), który przy standardowym ustawieniu odpowiada za przekazywanie 62 procent momentu obrotowego na tylną oś, natomiast pozostałe 38 procent trafia na przednie koła. Wielotarczowe sprzęgło sterowane elektronicznie jest w stanie rozdysponować wspomniane proporcje, w zależności od warunków na drodze. Przy skrajnej opcji nawet 100 procent momentu może być przekazywane na jedną oś. W związku z off-roadową charakterystyką samochodu, konstruktorzy wzmocnili jego podwozie montując dodatkowe panele ochronne wykonane z aluminium, a także pokrywy z nierdzewnej stali chroniące układ wydechowy. W terenie przyda się także Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), a także system aktywnego zarządzania zawieszeniem (PASM). Maksymalne ustawienia zwiększają prześwit nadwozia na tyle, żeby pozwolić pokonywać nurt wody o głębokości do 75 centymetrów. Aby ułatwić jazdę w takich terenach końcówka układu wydechowego została przeniesiona na dach.

W celu zapewnienia odpowiedniego stopnia bezpieczeństwa dla pasażerów, Cayenne S Transsyberia zostało wyposażone standardowo w klatkę bezpieczeństwa, zgodną z wymaganiami FIA. Aby zmniejszyć ciężar samochodu oraz obniżyć środek ciężkości, usunięto całkowicie tylną kanapę, elementy obicia oraz tapicerki zastąpiono lżejszymi odpowiednikami. Z przodu zamontowano bardzo lekkie, sportowe fotele kubełkowe. W standardowym wyposażeniu nietypowego Cayenne pojawi się także system nawigacyjny pozwalający planować trasę poza drogą asfaltową. W przestrzeni bagażowej zmieszczą się dwa kanistry o pojemności 20 litrów na dodatkowe paliwo, a także dwa koła zapasowe oraz pudełka na narzędzia.