Pierwszy Volkswagen Golf GTI debiutował na rynku latem 1976 r. i od tamtej pory osiem generacji tego modelu zapewniło mu pozycję niekwestionowanego lidera w klasie sportowych samochodów kompaktowych. Z początkowo planowanych tylko 5 tys. egzemplarzy do dziś na świecie sprzedano ponad 2,3 mln Golfów GTI, a dziś dla fanów modelu Volkswagen przygotował kolejną niespodziankę – wersję specjalną z oznaczeniem „45” w nazwie w oczywisty sposób odnoszącym się do urodzin kultowego kompaktu. Co go wyróżnia?
Przeczytaj też:
- Volkswagen Golf GTI Clubsport – 300 KM pod maską Golfa
- Volkswagen Golf – wersje, które budziły pożądanie
To przede wszystkim stylistyczne dodatki takie jak 19-calowe, lakierowane na czarno alufelgi Scottsdale z czerwoną obramówką, czarny tylny spoiler dachowy i czarny dach, oznaczenia „45” na bokach nadwozia oraz we wnętrzu na kierownicy i siedzeniach raz specjalny pakiet „Race” obejmujący układ wydechowy Akrapovica i zdjęty elektroniczny ogranicznik prędkości maksymalnej, która bez tego pakietu sięga 250 km/h. Standardem są także reflektory matrycowe IQ.Light LED oraz charakterystyczny pasek ozdobny na całej szerokości pasa przedniego, który wyróżnia wszystkie wersje Golfa GTI.
Golf GTI Clubsport 45 opiera się na odmianie Clubsport, a to oznacza że pod jego maską znajdziemy 2-litrowe TSI o mocy 300 KM, która przekazywana jest na przednie koła przez automatyczną skrzynię dwusprzęgłową.
Nowy Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 będzie dostępny w sprzedaży na wybranych rynkach w Europie od 1 marca. Ceny w Niemczech startują od 47 790 euro.