Volvo XC90 było pierwszym SUV-em szwedzkiej marki. Kilkanaście tysięcy zamówień na ten model zebrano, zanim auto w ogóle trafiło do salonów. Pierwszą generację XC90 produkowano od 2002 roku. W Polsce około 150 klientów nabyło przynajmniej dwa takie auta, choć są i tacy, którzy kupili trzy i cztery. Teraz sytuacja się powtarza. Wiele osób na świecie zamówiło nowe XC90, zanim jeszcze zostały opublikowane jego zdjęcia. Odbiorą je w przyszłym roku.
W kabinie nowego Volvo XC90 znajdziemy takie detale jak gałka zmiany biegów z kryształowego szkła znanej szwedzkiej firmy Orrefors oraz szlifowane przyciski zapłonu czy regulacji głośności. Do wykończenia auta użyto najlepszych gatunków drewna i skóry.
Duże wrażenie robi dotykowa konsola centralna, przypominająca tablet. To serce zupełnie nowego układu sterowania auta - powiedział Thomas Ingenlath, Senior Vice President Design w Volvo Cars. Wspomniana konsola ma tylko kilka podstawowych przycisków nawigacyjnych. Cała reszta funkcji dostępna jest za pośrednictwem ekranu dotykowego.
Volvo Cars od dawna przykłada szczególną wagę do komfortowych foteli. Wzorem poprzednika, nowe XC90 jest 7-osobowe i ma trzy rzędy siedzeń. Standardowe fotele Comfort można wyposażyć w sterowanie elektryczne działające niemal we wszystkich możliwych płaszczyznach. W opcji dostępne są funkcje wentylacji i masażu. Opcjonalne fotele Contour są jeszcze bardziej komfortowe. Drugi rząd siedzeń składa się z trzech indywidualnych foteli z regulacją pochylenia oparcia. Można je przesuwać wzdłuż.
Tym samym, gdy trzeci rząd siedzeń jest złożony, możliwe jest zwiększenie objętości bagażnika. Środkowy fotel można wyposażyć w zintegrowane siedzenie dla dziecka. Siedzenia w trzecim rzędzie, przewidziane dla pasażerów o wzroście do 170 cm, są skierowane lekko do środka auta. To najlepszy "ostatni rząd" w tej klasie aut - głosi producent.
Co pod maską? W Volvo XC90 znajdą się mocne, dwulitrowe, czterocylindrowe jednostki z nowej gamy Drive-E. Samochód będzie początkowo dostępny z silnikami Diesla o mocy 190 i 225 KM. Wersje benzynowe będą dysponowały mocą ok. 250 KM i ponad 300 KM. W późniejszym okresie będzie dostępna także wersja hybrydowa, w której silnik elektryczny będzie współpracował z najmocniejszą jednostką benzynową. XC90 będzie dostępny zarówno w wersji AWD, jak i FWD. Topowa odmiana XC90 będzie osiągać „setkę” w 6 sekund. Najmocniejsza odmiana XC90 poprzedniej generacji przyspieszała do 100 km/h w 7,2 s.