Nowa jednostka napędowa zapewnia Grandisowi jedne z najlepszych osiągów w swojej klasie pojazdów. Ten produkowany w Japonii siedmioosobowy van wyróżnia się sylwetką, dynamiką silnika, a także innowacyjnym systemem składania foteli Hide&Seat, dzięki któremu trzeci rząd foteli można łatwo złożyć do schowka pod podłogą. Ceny Grandisa DI-D zaczynają się od 127.990 zł.

Mitsubishi Grandis został po raz pierwszy zaprezentowany w Europie we wrześniu 2003 r. podczas 60. Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie. Dalszy ciąg sukcesu rynkowego ma zapewnić teraz całkowicie nowa wysokoprężna jednostka napędowa. Szczególnie istotne jest to w przypadku właśnie Europy, gdzie samochody z silnikami diesla cieszą się największą popularnością.

Zaprezentowany (18 miesięcy po podpisaniu umowy) podczas Salonu Motoryzacyjnego Genewa 2005, zaprojektowany specjalnie dla klientów w Europie Grandis DI-D jest napędzany turbodoładowanym, 16-zaworowym silnikiem o pojemności 1968 cm sześc. z układem rozrządu DOHC oraz chłodnicą powietrza doładowującego. Wyposażony w pompowtryskiwacze silnik osiąga moc maksymalną o wartości 136 KM przy 4.000 obr/min i moment obrotowy o wartości 310 Nm przy 1.750 obr/min.

Spełniający normę Euro4 silnik zapewnia ważącemu 1.710 kg modelowi Grandis DI-D bardzo dobre osiągi: maksymalną prędkość 195 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h w 10,8 s, niski poziom zużycia paliwa - 6,6 l/100km (cykl mieszany) oraz równie niski poziom emisji dwutlenku węgla - 176,2 g/km.

Bez zmian pozostanie stylistyka modelu Grandis, choć od 24 maja dostępna jest na rynku japońskim wersja tego modelu, którą poddano pewnym modyfikacjom stylistycznym. Z pewnością decydująca okazała się tu popularność obecnej wersji. Aż 56% nabywców wymieniło stylistykę nadwozia Grandisa jako powód zakupu akurat tego modelu, podczas gdy w tej klasie aut ten powód jest najważniejszy dla ok. 20%.

Nadal Grandis na rynek europejski będzie produkowany w Japonii. Dotyczy to zarówno wersji z silnikiem benzynowym, jak i wysokoprężnym.

W Polsce Grandis jest oferowany obecnie w dwóch wersjach wyposażenia, w konfiguracji 7-osobowej, z dwiema jednostkami napędowymi: z nowym, 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym z 6-cio biegową przekładnią manualną i z benzynowym silnikiem 2.4l. o mocy 165 KM z przekładnią automatyczną INVECS II.