Chociaż nowy model napędzany jest silnikiem cztero- a nie sześciocylindrowym, silnik posiada wszystkie charakterystyczne cechy typowe dla jednostek BMW. Układ zmiennych faz rozrządu ze zmienną regulacją zaworów dolotowych i wydechowych (VANOS) oraz VALVETRONIC zapewniają znakomitą reakcję silnika i harmonię mocy. Płynnie działająca sześciobiegowa skrzynia biegów przenosi moc silnika na tylne koła o wymiarze 205/55 R16.

BMW Z4 Roadster 2.0i dorównuje rangą swoim mocniejszym braciom pod względem prowadzenia. Jest to zasługą odsuniętej daleko do tyłu pozycji za kierownicą, ekstremalnie nisko umieszczonego środka ciężkości. Przestronny, nowy wystrój wnętrza w połączeniu z miękkim dachem oraz kokpitem ograniczonym do niezbędnych wskaźników i przełączników, sportowo profilowane siedzenia oraz skórzana kierownica nadają temu roadsterowi sportowy ale zarazem elegancki wygląd.

Karoseria Z4 nawet z miękkim dachem, absorbuje siłę uderzenia w trakcie kolizji i tym samym chroni przestrzeń pasażerską bardziej niż większość nowoczesnych samochodów z twardym dachem. Opony typu Runflat oraz czujnik uszkodzenia opony, dwustopniowe wyświetlanie siły hamowania BMW, DSC - (Układ Stabilności Toru Jazdy) w połączeniu z DBC -(Układ Dynamicznej Kontroli Hamowania) i CBC - (Układ Kontroli Hamowania na Zakrętach) w połączeniu ze sobą zapewniają maksymalną ochronę przed krytycznymi sytuacjami na drodze.

Od wprowadzenia na rynek w roku 2001, BMW Z4 produkowane z zakładach Spartanburg w USA znalazło ponad 100.000 nabywców. Na szczególne uznanie zasługują jednostki napędowe o pojemnościach 2.2, 2.5 oraz 3.0. Wszystkie sześciocylindrowe, benzynowe jednostki dysponują odpowiednio 170 KM, 192 KM oraz 231 KM. Nowy model zadebiutuje na salonie samochodowym w Genewie w marcu 2005 roku. Produkcja rozpocznie się w kwietniu a pierwsze modele dostarczone zostaną do klientów w Europie i Azji w połowie maja.