Gerry Keaney, wiceprezes Volvo Cars ds. sprzedaży i obsługi klienta, twierdzi, że zainteresowanie etanolowym napędem jest w Europie coraz większe. Dlatego Volvo postanowiło poszerzyć zestawienie ekologicznych samochodów aż do dziewięciu modeli. Pierwsze samochody poza szwedzkim rynkiem pojawią się w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Belgii, Szwajcarii oraz Norwegii. Producent aut cieszy się także z poparcia niektórych rządów we wdrażaniu ekologicznej technologii. Władze Francji zapowiedziały, że na terenie ich kraju zostanie wybudowanych 500 stacji benzynowych oferujących E85 ( 85 procentową mieszankę etanolu z 15 procentami zwykłej benzyny). Paliwo będzie produkowane tylko z lokalnych produktów rolnych.

Na dzień dzisiejszy w Europie, do produkcji etanolu przystosowane są tylko 23 plantacje rolnicze. Do 2008 roku, paliwo tego typu będzie już produkowane w 60 miejscach. W przeciągu roku na terenie Unii Europejskiej wytwarzanych jest 1,8 milionów litrów etanolu, przede wszystkim z buraków cukrowych oraz zboża. Po trzech latach ta ilość ma wzrosnąć nawet trzykrotnie.

Póki co Volvo oferuje trzy modele(C30, S40, V50), które mogą być napędzane przy pomocy ekologicznej alternatywy, jaką jest FlexiFuel. Wszystkie samochody zostały wyposażone w jednakowy, czterocylindrowy silnik, którego moc wynosi 125 koni mechanicznych. Bio-etanol i benzyna przechowywana jest w tym samym baku, którego pojemność wynosi 55 litrów. Elementy silnika takie jak pompy, paliwowe, zawory oraz uszczelki zostały w nim odpowiednio zabezpieczone przed korozyjną działalnością alkoholu. Aby samochód mógł jeździć sprawnie i oszczędnie, oprogramowanie silnika zostało również odpowiednio przystosowane, aby poradzić sobie z mniejszą zawartością energetyczną bio-etanolu. Co więcej, komputer potrafi precyzyjnie określić jakiego rodzaju mieszanka została zalana do baku i adekwatnie do tego dostraja system wtryskiwaczy i zapłonu.

Volvo zakłada, że w przyszłym roku uda się sprzedać siedem tysięcy egzemplarzy samochodów zasilanych technologią FlexiFuel. Większość z nich znajdzie nabywców najprawdopodobniej na rynku skandynawskim.