Debiut nowego Forda Focusa WRC 06:

Już pierwsze bojowe testy na szutrowej nawierzchni przeszła nowa broń fabrycznego zespołu Forda - Focus WRC 06. Zbudowany w oparciu o nową generację modelu, rajdowy Focus zadebiutuje jeszcze w tym roku, na kończącym sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata, rajdzie Australii (11-13. listopada).

Mimo, że auto może przechodzić "choroby wieku dziecięcego", zarówno szef zespołu Malcolm Wilson, jak i główny inżynier techniczny Forda - Christian Lorieux wierzą w udany debiut na Antypodach. Nowy Focus spełnia wszystkie wymagania jakie zostały określone w nowym regulaminie WRC na sezon 2006 odnośnie aktywnych dyferencjałów i chłodzenia silnika.

Pauza dla Citroena - powrót w 2007 roku:

O odejściu z rozgrywek WRC fabrycznego team’u Citroena jest już głośno od listopada ubiegłego roku. Niedawno pojawiły się nowe informacje w tej sprawie. Szef zespołu Citroena Guy Frequelin potwierdził, że Francuzi wycofają się z rajdowych rozgrywek w przyszłym roku jednak powrócą już w 2007 z nową rajdówką - Citroenem C4 WRC, który kilkukrotnie pokazywany był już na targach samochodowych.

Aktualny Mistrz Świata, Sebastien Loeb w takiej sytuacji zakomunikował, że pozostanie w zespole Citroena. Nie oznacza to jednak, że pochodzący z Alzacji kierowca nie będzie miał okazji bronić tytułu najlepszego kierowcy świata w rajdach samochodowych w następnym sezonie. Prawdopodobnie Loeb za zgodą i przy wsparciu Citroena wystartuje za kierownicą prywatnej Xsary WRC wypożyczonej od belgijskiego tunera - firmy Kronos. W grę wchodzi także francuski "prywaciarz" Oreca.

Nadal jednak nie znany jest ostateczny plan drugiego zespołu należącego do koncernu PSA - Peugeot, który jak donosiły zapowiedzi miał także wycofać się z serialu WRC. Według rajdowych ekspertów Peugeot świadomie informował o swoim odejściu aby w ten sposób wywrzeć nacisk na władzach FIA odnośnie poszerzenia kalendarza RSMŚ o dodatkowe eliminacje w Japonii i Meksyku, które według francuskiego zespołu przyczyniły się do wzrostu kosztów. Z drugiej zaś strony pojawiły się informacje o rzekomych rozmowach aktualnych kierowców Peugeota: Marcusa Gronholma i Markko Martina z nowymi pracodawcami m.in: Fordem.

Przesunięcie kalendarza WRC:

Wczoraj Międzynarodowa Federacja Samochodowa - FIA podała do wiadomości, że od 2008 roku zmieni się cykl rozgrywania rund WRC. Według nowego schematu mistrzostwa będą odbywały się w miesiącach od sierpnia do maja. Głównym powodem przesunięcia rozgrywek jest próba zwiększenia medialności rajdów.

Dzięki wielu eliminacjom rozgrywanym w okresie zimowym, a mniejszej konkurencyjności (ze względu na przerwę między sezonami) innych motoryzacyjnych dyscyplin, np. Formuły 1, RSMŚ mogą zyskać na popularności wygłodniałych brakiem imprez fanów sportów motorowych.