wzór Lisaka). Od władz oczekujemy przede wszystkim normalności, czyli podjęcia kroków, by Polska przestała stawać się złomowiskiem Europy i dołączyła do krajów, których rządy zachęcają do wymiany aut na nowe, bardziej bezpieczne i przyjazne dla środowiska, np. przez naliczanie podatków w zależności od emisji spalin, a nie od pojemności silnika. Życzylibyśmy sobie i milionom Polaków, by motoryzacja nie była dojną krową dla fiskusa, a posiadanie samochodu nie było traktowane jako luksus, gdyż dla wielu auto jest narzędziem pracy, a leasing samochodów osobowych to tylko jeden z wielu sposobów kreowania polityki przyjaznej dla klienta. Na rok 2005 Mercedes-Benz planuje debiut wielu nowych modeli: drugiej generacji Klasy M, Klasy B kreującej nowy segment samochodów będących kombinacją sportowej limuzyny, kombi, vana i SUV-a oraz nowej Klasy S - kwintesencji prestiżu, komfortu, bezpieczeństwa i najnowszej technologii. Wspomnę jeszcze odświeżone coupe CLK oraz pełne spektrum modeli Klasy A, która pod koniec tego roku wzbudziła ogromne zainteresowanie. W przyszłym roku liczymy także na ugruntowanie pozycji smarta oferując już trzy jego modele - fortwo, roadstera i forfour. Dzięki Jeepowi Cherokee po restylizacji i z nowym układem napędowym oraz następnej generacji modelu Jeep Grand Cherokee zwiększy się i tak tradycyjnie bardzo mocna pozycja marki Jeep. Z kolei nowy układ siedzeń Stow'n Go w modelu Chrysler Grand Voyager (umożliwiający uzyskanie całkowicie płaskiej, ogromnej przestrzeni bagażowej zaledwie w 30 sekund) umocni jego pozycję lidera w segmencie MPV. Na koniec roku zaplanowaliśmy face lifting Chryslera PT Cruisera.
Winfried Blum - prezes zarządu DaimlerChrysler Automotive Polska
Pozytywnym czynnikiem może okazać się wprowadzenie rozsądnych, proekologicznych regulacji w zakresie importu samochodów używanych, natomiast antyrynkowym będą zapewne wprowadzone w maju br. zmiany w ustawie o podatku VAT (tzw.
Auto Świat
Winfried Blum - prezes zarządu DaimlerChrysler Automotive Polska