Logo
Wyprawa Renault Koleosem

Wyprawa Renault Koleosem

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Pierwszy Crossover Renault pokona niespelna 25 tysięcy kilometrów po azjatyckich bezdrożach. Ma to być swego rodzaju test możliwości nowego modelu Renault. Trasa prowadzi z Bussan w Korei i wiedzie przez Władywostok, Ułan Bator, Kazachstan i Uzbekistan aż do Istambułu. Jesteśmy bardzo ciekawi jak w tych trudnych warunkach sprawdzi się nowa propozycja francuskiego producenta.

Wyprawa Renault Koleosem
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Wyprawa Renault Koleosem

Przez prawie dwa miesiące trójka podróżników (oraz operator) przemierzy aż siedem azjatyckich krajów. W wyprawie Koleosem, pierwszym crossoverem 4x4 Renault, udział biorą: Laurent Granier (uczestnik i organizator wypraw w najdalsze zakątki świata), Megan Son (amerykańsko - koreańska pisarka i reżyser) i Pierre Maire (zajmujący się m.in. fotografią lotniczą). Swoją podróż rozpoczęli w koreańskim Bussan i wyruszyli do Władywostoku. Trasa Koleosa wiedzie przez siedem wyjątkowych krajów, a zakończy się w tureckim Istambule.Dzięki specjalnie uruchomionej stronie www.koleos-adventure.com wszyscy internauci mogą towarzyszyć Koleosowi w jego wyjątkowej podróży. W każdej chwili można sprawdzić, gdzie znajdują się podróżnicy, przeczytać ich relacje z poszczególnych etapów wyprawy, obejrzeć zdjęcia i filmy. Renault Koleos jest prawdziwym terenowym samochodem o niezwykle atrakcyjnym designie. Umiejętnie łączy konwencję stylistyczną aut 4x4 z dynamiczną i wyważoną linią, charakteryzując się atrybutami typowymi dla samochodu terenowego - dużym prześwitem, osłoną nadwozia - które w połączeniu z wytrzymałą konstrukcją budzą poczucie pewności. Firma Renault wyposażyła Koleosa w elementy niezbędne dla zapewnienia komfortowej podróży i ułatwiające eksploatację: wygodne siedzenia i wysokiej klasy zawieszenie. Zaletą Koleosa jest również doskonała widoczność do przodu, którą uzyskano dzięki nisko umieszczonej desce rozdzielczej oraz ułatwiająca załadunek klapa z podwójnym systemem otwierania. Zawieszenie Koleosa jest przystosowane do jazdy w terenie. Auto posiada prześwit 206 mm (188 mm w przypadku wersji z silnikami wysokoprężnymi) oraz kąt natarcia i zjazdu, wynoszące odpowiednio 27 i 31°. Zastosowano w nim zawieszenie przednie typu Mac Pherson oraz niezależne wielodrążkowe zawieszenie kół tylnych, wprowadzone w Nowym X-Trail. Konstrukcja ta gwarantuje komfort i precyzyjne prowadzenie, niezależnie od sytuacji.Źródło: Renault, fot. Renault

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: