Przez prawie dwa miesiące trójka podróżników (oraz operator) przemierzy aż siedem azjatyckich krajów. W wyprawie Koleosem, pierwszym crossoverem 4x4 Renault, udział biorą: Laurent Granier (uczestnik i organizator wypraw w najdalsze zakątki świata), Megan Son (amerykańsko - koreańska pisarka i reżyser) i Pierre Maire (zajmujący się m.in. fotografią lotniczą). Swoją podróż rozpoczęli w koreańskim Bussan i wyruszyli do Władywostoku. Trasa Koleosa wiedzie przez siedem wyjątkowych krajów, a zakończy się w tureckim Istambule.Dzięki specjalnie uruchomionej stronie www.koleos-adventure.com wszyscy internauci mogą towarzyszyć Koleosowi w jego wyjątkowej podróży. W każdej chwili można sprawdzić, gdzie znajdują się podróżnicy, przeczytać ich relacje z poszczególnych etapów wyprawy, obejrzeć zdjęcia i filmy. Renault Koleos jest prawdziwym terenowym samochodem o niezwykle atrakcyjnym designie. Umiejętnie łączy konwencję stylistyczną aut 4x4 z dynamiczną i wyważoną linią, charakteryzując się atrybutami typowymi dla samochodu terenowego - dużym prześwitem, osłoną nadwozia - które w połączeniu z wytrzymałą konstrukcją budzą poczucie pewności. Firma Renault wyposażyła Koleosa w elementy niezbędne dla zapewnienia komfortowej podróży i ułatwiające eksploatację: wygodne siedzenia i wysokiej klasy zawieszenie. Zaletą Koleosa jest również doskonała widoczność do przodu, którą uzyskano dzięki nisko umieszczonej desce rozdzielczej oraz ułatwiająca załadunek klapa z podwójnym systemem otwierania. Zawieszenie Koleosa jest przystosowane do jazdy w terenie. Auto posiada prześwit 206 mm (188 mm w przypadku wersji z silnikami wysokoprężnymi) oraz kąt natarcia i zjazdu, wynoszące odpowiednio 27 i 31°. Zastosowano w nim zawieszenie przednie typu Mac Pherson oraz niezależne wielodrążkowe zawieszenie kół tylnych, wprowadzone w Nowym X-Trail. Konstrukcja ta gwarantuje komfort i precyzyjne prowadzenie, niezależnie od sytuacji.Źródło: Renault, fot. Renault
Wyprawa Renault Koleosem
Pierwszy Crossover Renault pokona niespelna 25 tysięcy kilometrów po azjatyckich bezdrożach. Ma to być swego rodzaju test możliwości nowego modelu Renault. Trasa prowadzi z Bussan w Korei i wiedzie przez Władywostok, Ułan Bator, Kazachstan i Uzbekistan aż do Istambułu. Jesteśmy bardzo ciekawi jak w tych trudnych warunkach sprawdzi się nowa propozycja francuskiego producenta.