Pod uwagę został wzięty cały szereg kryteriów, z których najważniejsze to jakość, cena, wykończenie, wrażenia z jazdy, usterki i defekty techniczne. Wyniki pokazały, że chińscy producenci coraz bardziej zyskują w oczach klientów w swoim kraju, zmniejszając dystans do marek zagranicznych.

Ranking jakości początkowej przeprowadzany jest w Chinach od 2000 roku i pokazywany jest w skali pojawiających się problemów na 100 pojazdów. Tegoroczny wynik dla chińskich marek wyniósł 258, podczas gdy marki zagraniczne zanotowały wynik 142, a średnia rynkowa - lepsza o 14% - spadła do poziomu 178. W ciągu dekady różnica pomiędzy autami z Chin i z zagranicy zmniejszyła się 396 do 116.

- Chińskie marki stały się bardziej konkurencyjne w ciągu ostatniej dekady, chociaż jest jeszcze wiele rzeczy do poprawy - tłumaczy Mei Songlinz z azjatyckiego oddziału J.D. Power. Przedstawiciel firmy badawczej zwraca uwagę, że lokalni producenci mają szczególnie mocną pozycję w tańszych segmentach, gdzie największym atutem jest stosunek ceny do jakości.

Ranking najlepszych modeli w swoich segmentach:

Compact Segment: Chery QQ3

Premium Compact Segment: Chery QQ6

Entry Midsize Segment: Toyota Yaris

Midsize Segment: Toyota Corolla EX

Lower Premium Midsize Segment: Volkswagen Sagitar

Upper Premium Midsize Segment: Toyota Reiz

Luxury Segment: Audi A6L

SUV Segment: Honda CR-V

MPV Segment: Buick GL8

Minivan Segment: Hafei Minyi

W ocenie J.D.Power, największą poprawę zanotowały takie kategorie jak układ napędowy, wrażenia z jazdy o wygląd zewnętrzny. Najsłabiej klienci oceniają zużycie paliwa. Badania przeprowadzone zostały na grupie 12 038 kierowców z 28 największych miast chińskich, którzy kupili samochody pomiędzy październikiem 2008 a lipcem 2009. W sumie w rankingu znalazło się 127 różnych modeli 48 marek.