Wolne pozycje w alfabecie firmy Audi już niebawem zapełnią nowe modele w klasach, w których Audi dotychczas nie odniosło sukcesu (A1/A2), zaś w lukę między modelami A6 i A8 idealnie wpasuje się nowy model A7. Czterodrzwiowe coupe będzie bezpośrednim konkurentem dla Mercedesa CLS, którego od roku 2004 sprzedano ponad 100 tys. egzemplarzy. Duży potencjał stratedzy firmy Audi oczekują od nowej sportowej limuzyny zwłaszcza na rynku północnoamerykańskim, gdzie Audi obecnie sprzedaje 100 tys. samochodów rocznie, jednak do roku 2012 chce tę liczbę podwoić. Częściowo właśnie dzięki A7, który w USA ma się sprzedawać w ilości 25-30 tys. egzemplarzy rocznie.
Audi A7 będzie nowoczesnym modelem Audi, który ma zainteresować dotychczasowych nabywców Audi A6 droższymi modelami A8. Luka między A6 i A8 jest bowiem zbyt wielka, a Audi A6 corocznie znajduje 230-240 tys. nabywców, tak więc auto ma duże szanse na sukces. Nowoczesna nie będzie wyłącznie pozycja nowego modelu w ramach gamy modelowej, ale także konstrukcja. W pełni zostanie wykorzystana nowa koncepcja modułowa, wprowadzona w modelach A4/A5. A7 ma się cechować pneumatycznym zawieszeniem i bardziej sportowym charakterem od modelu A6. Modele S7 i RS7 będą według prognoz producenta tworzyły wysoki procent sprzedaży, zwłaszcza że nawet w wypadku modelu A8 wersja S8 tworzy aż 20% sprzedaży.
Samochód na zdjęciach to muł testowy zbudowany z komponentów Audi A6 i A8. Na fakt, że chodzi o A7 wskazuje niski przód z A6, krótszy tył, nowy układ wydechowy pod tylnym zderzakiem i wlew paliwa w „nieodpowiednim” miejscu.
Możliwy wygląd auta, które oficjalnie zaprezentuje się w roku 2009 i na rynek trafi na schyłku dekady, pokazuje załączony szkic.
Źródło: Lehmann Photo Syndication