Jeżeli szukacie prestiżowego SUV-a klasy średniej, europejskiej jakości i sportowego zacięcia, Audi Q5 wydaje się jako optymalne rozwiązanie. Samochód intensywnie przygotowuje się na podbój światowych rynków. Dzięki mniejszemu nadwoziu można się spodziewać niższej ceny niż w wypadku Audi Allroad i dużego Q7.
Audi ma zamiar zawalczyć w kategorii, w której od kilku lat samotnie króluje BMW X3. Mniejszy braciszek 5-metrowego, 7-miejscowego flagowca Audi Q7 będzie z ceną podstawową ok. 150 tys. zł bardziej dostępnym autem od o połowę droższych modeli Allroad i Q7. Audi Q5 produkowane będzie w rodzimym Ingolstadt, gdzie firma zainwestowała ponad 300 mln euro i zapewniła pracę 1700 pracownikom. Nowy model trafi na rynek w roku 2008. Zbudowany będzie na platformie podłogowej wspólnej z nową generacją A4 i coupe A5.
Wykorzystanie wspólnej płyty podłogowej pozwoli na zamontowanie wielu jednostek napędowych. W wypadku samochodu z literą Q w nazwie jest prawie pewne, że wszystkie wersje otrzymają napęd na cztery koła. Prawdopodobnie będzie to zmodernizowany system napędu na wszystkie koła. Pod maską pojawią się m. in. 4-cylindrowy silnik 2,0 TDI, 3,0 V6 TDI, a możliwe, że samochód otrzyma także 8-cylindrową jednostkę o pojemności 4,2 l, która montowana będzie w wersji S. Przeniesieniem napędu będą się zajmować 6-biegowa skrzynia manualna lub 7-biegowe DSG. Audi Q5 dostępne będzie także z zawieszeniem pneumatycznym, jednak 3 rząd siedzeń oferowany będzie wyłącznie w większym Q7.
Źródło: Lehmann Photo Syndication