Do aktualnie produkowanych 6-cylindrowych silników – benzynowego 3,0i (200 kW/272 KM, 315 Nm) i wysokoprężnego 3,0d (173 kW/235 KM, 520 Nm) – oraz 8-cylindrowego 4,8i (261 kW/355 KM, 465 Nm) dołączy prawdopodobnie jeszcze mocniejsza jednostka. Pierwszą przesłanką takiego założenia mogą być zdjęcia zrobione podczas testów w USA. Na razie nie wiadomo, czy będzie chodziło o zestaw stylistyczny, ewolucję aktualnego silnika V8 czy o coś większego.
Jedynego 12-cylindrowego SUV-a ma w swoje ofercie tylko Volkswagen, co dla firmy, która słowo silnik ma nawet w nazwie, musi być dostatecznym wyzwaniem. BMW obecnie ma do dyspozycji mocniejsze 10- i 12-cylindrowe jednostki, tak więc jest z czego wybierać.
Stylistycznie prototyp odróżnia się od podstawowych modeli większymi końcówkami wydechu, które są od siebie oddalone więcej niż w wersji 4,8i. Wysokim prędkościom i większym potrzebom chłodzenia mocniejszego silnika ma odpowiadać nowy przedni zderzak, który sięga o wiele niżej niż w dotychczasowych modelach i modyfikuje w ten sposób przepływ powietrza pod pojazdem.
Źródło: Lehmann Photo Syndication