Ferrari F430 Challenge Stradale – mocniejsza odmiana cywilnego modelu czy też bolid wyścigowy homologowany do eksploatacji na zwykłych drogach – ponownie pozbawiony zostanie wszystkich komfortowych elementów i z powodu niższej masy otrzyma wiele zmienionych części. Ostatecznie nie zostanie zredukowana masa szyb bocznych, ponieważ plastikowe szyby nie spełniały przepisów w wielu krajach. We wnętrzu zostanie tylko to najpotrzebniejsze, a np. boczki drzwi wykonane zostaną z karbonu. Producent liczy na zmniejszenie masy o ok. 100 kg.
Końcówki tłumika zamontowano pośrodku zderzaka nad tylnym dyfuzorem. Koła wykonano ze stopów magnezu, hamulce otrzymają większe tarcze, a z tyłu pojawiły się nowe części nadwozia z włókien węglowych, które poprawiają chłodzenie silnika.
Pod maską silnika pojawi się 8-cylindrowy silnik 4,3 l o mocy zwiększonej do ok. 380 kW (517 KM).
Źródło: Lehmann Photo Syndication