Władza szybkich sedanów i kombi BMW upada kosztem konkurencji. Ostatnio BMW M5 przegrało swoją pozycję z Audi RS6, a także Mercedes-Benz ma w swojej ofercie niemniej ciekawy model E 63 AMG. Jednak BMW się nie poddaje i szykuje odwet.
Doładowanie, pojemność 5,2 l, 426 kW (580 KM), 650 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,6 s. Tak w skrócie można scharakteryzować Audi RS6. Na razie auto zaprezentowano wyłącznie w wersji Avant (kombi), ale nadejście sedanu jest więcej niż pewne. We wszystkich wyżej wymienionych kategoriach BMW M5 jest gorsze, oferuje mniej albo daną techniką w ogóle nie dysponuje.
Jeśli pominiemy intensywniejsze wrażenia za kierownicą, które najprawdopodobniej oddanych fanów BMW przyciągnęłyby do M5, to na papierze BMW jest na przegranej pozycji. Jednak ostatnie fotografie pokazują, że taka sytuacja nie będzie trwała długo. Sedan BMW M5 na zdjęciu prawdopodobnie dysponuje doładowaniem, które zwiększy standardową moc 373 kW (507 KM) i moment obrotowy 520 Nm do poziomu konkurencji. Na to, że coś tu nie gra, wskazują dwa dodatkowe wloty powietrza w zderzaku.
Najnowsze prototypy serii 7 pozwalają myśleć, że duża limuzyna mogłaby poszerzyć szeregi pojazdów z literką M. Jeśli będzie to BMW M7 czy tylko pakiet sportowy nie jest w tej chwili jasne, ale tak design, jak i dźwięk auta wskazują, że konkurent Audi S8 i Mercedesa S 65 AMG właśnie się rodzi.
Źródło: Lehmann Photo Syndication