W ciągu pierwszych 11 miesięcy minionego roku wyprodukowano 229 tys. Audi A6, 226 tys. BMW seria 5 i 184 tys. Mercedesów E-Klasa. Wynik Audi został wsparty modelem Allroad, który w BMW i Mercedesie nie ma odpowiednika.
Jednak w Monachium i Stuttgarcie pełna parę pracują nad następcami obecnie produkowanych modeli, które muszą zapewnić nową jakość. Nie dotyczy to tylko wykonania, ale przede wszystkim jak najnowocześniejszych rozwiązań technicznych.
Nowe BMW serii 5 z wewnętrznym oznaczeniem F10 już ma kilka takich elementów. Z przodu pojawi sie nowe rozwiązanie zawieszenia, za silnikiem automatyczna przekładnia pochodząca z firmy ZF, a z tyłu Dynamic Performance Control, system aktywnie rozdzielający moment obrotowy podczas pokonywania zakrętów. W zanadrzu są także wersje hybrydowe, ale i tak obecnie produkowane pozwalają już jeździć przy stosunkowo małym zużyciu paliwa. Nowa generacja serii 5 pojawi sie na rynku z nowymi silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbodieslami common-rail.
Dzieło designera Adriana van Hooydonka po raz pierwszy w całej okazałości zobaczymy jesienią 2010 roku.