Jeden z protoplastów luksusowych SUVów bazujących na dużych samochodach kombi również w trzeciej generacji nawiąże do rozwiązań poprzedników. Chociaż Cross Country jakiś czas temu zmieniło nazwę na XC, to recepta na jego budowę pozostała taka sama. Większe koła, większy prześwit, nieskomplikowana, ale efektywna konstrukcja napędu na wszystkie koła firmy Haldex i wiele innych elementów, które pierwotnie eleganckiemu kombi dodają masywności samochodu do aktywnego spędzania wolnego czasu.
Nowe Volvo V70 nawiązuje do linii stylistycznej wprowadzonej nowym S80. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że przednie lampy są takie same, ale czy tak będzie naprawdę, pokaże czas. Przedni grill nowości do lekkiego terenu będzie wyższy, zderzaki wykonane przede wszystkim z czarnego plastiku podkreślają pożądany image, tak samo jak panele poszerzające nadkola, listwy progowe i koła z oponami o większym profilu. W obu zderzakach zamontowano srebrne ramki, z przodu wyznaczające przestrzeń dla świateł przeciwmgielnych.
Praktyczne relingi dachowe nawiązują na słupki A i kończą się na górnej krawędzi tylnej szyby. Lusterka zewnętrzne najpewniej będą się wyznaczały większymi rozmiarami od tych w V70.
Sześciocylindrowa wersja widoczna na zdjęciach nie prezentuje końcówek wydechu, ale jest wysoce prawdopodobne, że wraz z pojawieniem się pod maską 8-cylindrówki Yamaha, sytuacja ulegnie zmianie.
Obok długiego i komfortowego XC70 przygotowywana jest również mniejsza alternatywa. Volvo XC60 będzie wykorzystywało komponenty Land Rovera Freelander, a Volvo chcez tym modelem zaatakować pozycję BMW X3.
Źródło: Lehmann Photo Syndication