Na pierwszy rzut oka samochód na zdjęciach wygląda jak obecna generacja modelu Lexus RX 350. Przy szczegółowym spojrzeniu widać jednak, że coś tu nie gra. Samochód z przodu jest o 3 do 5 cm dłuższy od protoplasty, dodatkowe centymetry ukryto pod taśmą klejącą. Przedni zderzak zmodyfikowano tak, by ukrył wszystko co znajduje się pod nim. Podobnie przestylizowano dolną część drzwi oraz tylny zderzak.
Co na tej podstawie można powiedzieć? Według Lehmann Photo Syndication chodzi o muła testowego nowej generacji Lexusa serii RX. Wszystkie zmiany na karoserii maskującej wskazują, że nowy model urośnie we wszystkich kierunkach. Taką myśl potwierdza także wygląd otoczenia tylnych świateł. Karoseria jest tak szeroka, że światła nie nawiązują gładko na błotniki, a podobnie sytuacja ma się w wypadku tylnej szyby – karoseria po prostu ją przerosła.
Oprócz nowej platformy podłogowej, którą jednak na opublikowanych zdjęciach nie możemy podziwiać, nowe są także lusterka wsteczne ze zintegrowanymi kierunkowskazami.
Nowy Lexus RX 350 będzie więc dłuższy, szerszy, a prawdopodobnie także wyższy, a na pewno wydłuży się rozstaw osi. Design popularnego SUV-a, który nigdy nie był pomyślany jako samochód terenowy, ani po wymianie generacyjnej nie zmieni się radykalnie. Będzie to raczej ewolucyjny postęp, który swój sukces budować będzie na popularnej nazwie.
Nowy Lexus RX ponownie ma być 5-miejscowym pojazdem, a popyt w USA po 7-miejscowych SUV-ach mają zaspokoić większe modele GX 470 i LX 570. Gama silnikowa bazować będzie na obecnej ofercie (3,5 V6 i 3,3 V6 hybrid), niewykluczony jest jednak wzrost mocy.
W Stanach Zjednoczonych, które dla firmy Lexus są najważniejszym rynkiem, debiut nowej generacji RX oczekuje się najwcześniej w roku 2009.
Źródło: Lehmann Photo Syndication