Na kilku forach dyskusyjnych pojawiły się w piątek pierwsze oficjalne zdjęcia nowego Peugeota 308. Nowa generacja hatchbacku klasy niższej średniej to połączenie stylistyki małej „dzwieściesiódemki” i większego modelu 407.
Peugeot 308 jest pierwszym modelem marki z ósemką na końcu. Nowość, która oficjalnie przedstawi się 5 czerwca 2007, zastępuje model 307, który zadebiutował w roku 2001. Długość karoserii będzie większa o ok. 10 cm, wysokość pozostanie na dotychczasowym poziomie. Samonośna konstrukcja ukrywa platformę, korzystającą z elementów wykorzystanych w Citroenie C4.
Gama silników tworzona będzie benzynowymi jednostkami pochodzącymi ze współpracy z BMW. Chodzi o 4-cylindrowe silniki 1,6 (88 kW/120 KM), 1,6 Turbo (110 kW/150 KM), 1,6 Turbo (128 kW/174 KM). Nie jest wykluczone, że pod maską pojawią się także silniki o pojemności 1,3 czy 1,4 l. Popularne jednostki HDi reprezentować będą silniki 1,6 (66 kW/90 KM i 80 kW/109 KM), 2,0 (100 kW/136 KM), a prawdopodobnie także 2,2 l (125 kW/170 KM). W przyszłym roku starsze jednostki zastąpią czyste diesle 1,6 HDi (88 kW/120 KM) i 2,0 HDi (110 kW/150 KM) pełniące normy emisji spalin Euro 5. Mówi się także o wersji hybrydowej.
Światową premierę zapowiedziano na salon samochodowy w Frankfurcie, sprzedaż rozpocznie się kilka tygodni później.