Według naszych informatorów wydaje się coraz pewniejsze, że nowa generacja zaoferuje w swojej klasie unikatowe otwieranie tylnej pary drzwi. Drzwi otwierane przeciw kierunkowi jazdy mają ułatwić wsiadanie, ale słupki B pozostaną z powodów usztywnienia konstrukcji. Widoczne na zdjęciach tradycyjne klamki mają być tylko atrapą.
Na razie niewiadomą pozostaje wygląd profilu bocznego. I chociaż dynamicznie wygięta dolna krawędź tylnego okna zapewne zniknie, wyprofilowanie pokrywy trzeciego tylnego okienka wskazuje, ze jego kształt będzie podobny do studium. Przód nawiązuje do nowego sedanu Insignia, wygląd tyłu naruszają prowizoryczne lampy.
Oferta jednostek napędowych będzie się składać 4-cylindrowych silników benzynowych Ecotec o pojemności od 1,4 do 1,8 l, na szczycie oferty stanie wersja OPC z silnikiem 1,6 Turbo. Turbodiesle reprezentowane będą 4-cylindrowcami 1,3 CDTI, 1,6 CDTI i 1,7 CDTI. Oczekiwany jest również tzw. mild hybrid, czyli wersja z silnikiem stop&go.
Meriva jest na rynku od roku 2003, nowa generacja miałaby trafić do salonów sprzedaży w przeciągu roku 2008.
Źródło: Lehmann Photo Syndication