Kiedy Porsche przedstawiło luksusowego SUVa Cayenne, zaskoczyło nie tylko konkurentów, ale także swoich fanów. Chociaż wiele osób nie było w stanie pogodzić się z faktem, że tradycyjny producent aut sportowych produkuje SUVa, to tych, którym nowe duże luksusowe Porsche spodobało się, było jeszcze więcej. Cayenne od razu stał się bestsellerem i pomógł wyratować firmę z kryzysu.
Niestety czas świetności Porsche Cayenne minął. Sprzedaż na większości rynków spada, a tam gdzie nie spada, utrzymuje się na takim samym poziomie. Największym zmartwieniem jest spadek sprzedaży w USA, gdzie wzrasta cena paliwa, a Amerykanie przerzucają się na oszczędniejsze auta bądź samochody hybrydowe. Porsche zareagowało na spadające zainteresowanie tym, że przesunęło premierę modelu po face liftingu na wiosenne targi w Genewie.
Na zdjęciach szpiegowskich widzimy zmodyfikowany Cayenne bez kamuflażu.