Tegoroczne lato dla zespołu z monachijskiego centrum projektowego jest bardzo pracowite, ponieważ finalizują oni pracę nad nowym kabrioletem Rolls-Royce. Oznacza to przejechanie wymaganej ilości kilometrów także ze złożonym dachem. Prezentujemy pierwsze zdjęcia Corniche bez dachu.
Dwa lata temu w Genewie Rolls-Royce zaprezentował pierwszy „eksperymentalny” samochód swojej nowej ery, czyli zbudowany już pod kierownictwem BMW, model 100 EX. EX już w przeszłości, dokładniej w pierwszej połowie 20. wieku, było przydomkiem kilku samochodów koncepcyjnych Rolls-Royce’a, które producent używał do przetestowania niektórych podzespołów przed wprowadzeniem ich do produkcji. W zeszłym roku Rolls-Royce zaprezentował kolejne zdjęcia tego studium, tym razem na ulicach Nowego Jorku, co jeszcze bardziej pobudziło dyskusję o ewentualnej produkcji auta. W końcu także z ust Iana Robertsona, prezesa Rolls-Royce, usłyszeliśmy, że nowy kabriolet pojawi się najpóźniej w marcu 2007.
W Goodwood już teraz montowane są pierwsze modele przedprodukcyjne.Potwierdzają to także nasi „szpiedzy”, którym już parokrotnie udało się sfotografować ten ogromny kabriolet. Firma oczekuje, że nabywcami nowego auta będą nie tylko właściciele Phantoma, ale że zainteresują się nim także nowi klienci, którzy nie byli dotąd nabywcami Rolls-Royce’a.
Design prototypu z Genewy, który zbudowany był na płycie podłogowej Phantoma, powstał w kalifornijskim centrum designu koncernu BMW. Kierownikiem zespołu odpowiedzialnego za stylistykę kabrioletu był Ian Cameron, główny designer Rolls-Royce’a. Na podstawie sporządzonych projektów powstał prototyp prezentowany w 2004 roku w Genewie. Na podstawie słów przedstawicieli brytyjskiej spółki można sądzić, że nowy kabriolet, który zadebiutować ma w roku 2007, jest w dużym stopniu zainspirowany właśnie genewskim autem koncepcyjnym. Jak pokazują zdjęcia, wygląd seryjnej wersji pozostanie bardzo zbliżony do prototypu, włącznie z przednimi światłami z diodami LED.
Na potrzeby prototypu skrócono rozstaw osi aluminiowej płyty podłogowej o 100 mm, długość auta 5669 mm oznacza skrócenie o 165 mm. Do tych rozmiarów dochodzi jeszcze 1990 mm szerokości, co razem zapewnia maksymalną przestrzeń dla czterech podróżnych. Rolls-Royce w krótkim komunikacie ujawnił, że model seryjny będzie trochę mniejszy, a w odróżnieniu od 100 EX, w którym zamontowano wolnossący 9-litrowy silnik V16, otrzyma „konwencjonalny” silnik V12 o pojemności 6,75 l znany z Phantoma. Cena osiągnie prawdopodobnie granicę 250.000 funtów (1.450.000 zł).
Kolejne zdjęcia znaleźć można w artykule: Spy Photos: luksusowy kabriolet Rolls-Royce Corniche
Źródło: Lehmann Photo Syndication