Wysłużony najmniejszy model Opla – Agila bezwzględnie potrzebuje następcy. Pierwsze prototypy sfotografowano podczas testów na południu Europy, ale z powodu ciężkiego kamuflażu zdjęcia nie dają dokładnego obrazu nowego auta. Podczas testów pomagają również ludzie z japońskiego Suzuki Motor, które opracowuje nowe auto wspólnie z GM.
Aktualna Agila powstała na bazie modelu Suzuki Wagon R+, które w roku 2000 poddano wyraźnym modyfikacjom, jednak na rynku było ono już dużo wcześniej. Następca otrzyma zupełnie nową konstrukcję karoserii i podwozia, a dwa silniki benzynowe i jeden wysokoprężny ułożone poprzecznie ulegną niewielkim zmianom.
Po Astrze i nowej Corsie czas na odmłodzenie Vectry. Czwarta generacja właśnie poddawana jest intensywnym testom, by zawalczyć o tych samych klientów, co Volkswagen Passat i nowy Ford Mondeo. Zdjęcie nowego amerykańskiego Saturna, który w USA reprezentuje europejski styl projektowania samochodów, wskazuje w jakim kierunku pójdzie design nowej Vectry. Premiera auta oczekiwana jest podczas targów w Frankfurcie jesienią przyszłego roku. Na szczycie oferty pojawią się widlaste jednostki 2,7 V6 CDTI i 2,8 V6 Turbo.
Niezbyt atrakcyjny image i tylko średnia lojalność klientów marki Opel wzbudzają wątpliwości zawsze wtedy, kiedy zaczyna się mówić o nowym modelu flagowym dla rynków europejskich. Projekt dużego Opla Insignia zatrzymano z powodów finansowych, ale ostatnio pojawiają się informacje, że Opel planuje następcę Omegi. Na razie w okolicach Rüsselsheim takiego auta nie sfotografowano, dlatego publikujemy szkic, pokazujący ewentualny wygląd dużego Opla.