Norma Euro IV wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2006 r. na terenie Unii Europejskiej, a więc także i w Polsce. Dotyczy ona wszystkich nowo rejestrowanych samochodów osobowych. Sprzedawcy (dealerzy) będą mogli mieć, za zgodą odpowiedniego ministerstwa, w swojej ofercie zaledwie kilka procent aut z silnikami spełniającymi mniej rygorystyczną normę Euro III.
W przypadku Skody zmiany na naszym rynku obejmą trzy modele: Fabia, Superb oraz poprzednią generację Octavii, oznaczoną słówkiem Tour.
W Fabii dotychczasowy silnik 1.9 SDI o mocy 55 kw został zastąpiony przez dwie wersje jednostki 1.4 TDI. Tańsza w zakupie odmiana silnika 1.4 TDI osiąga moc 70 KM przy 4000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy utrzymuje się na stałym poziomie 155 Nm w zakresie 1600-2800 obr/min. W mocniejszej wersji silnik 1.4 TDI uzyskuje teraz 80 KM przy 4000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 195 N-m przy 2200 obr/min.
Stosowane do tej pory w Superbach, z których 3/4 sprzedawanych w Polsce opuszcza salony z silnikami diesla, silniki 1.9 TDI (100 i 130 KM) zostały zastąpione spełniającymi normę Euro IV silnikami 1.9 TDI (105 KM) i 2.0 TDI (140 KM). Mniejsza jednostka znana jest m.in. z nowej generacji Octavii, osiąga maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1.900 obr/min. Z kolei mocniejszy silnik 2.0 TDI jest prawie tym samym, jaki stosowany jest w Audi A4 oraz Audi A6.
W przyszłym roku w ofercie Skody pozostanie wciąż poprzednia generacja Octavii. Pod maską zajdą jednak istotne zmiany. Oferowany dotychczas silnik TDI o pojemności 1,9 l, proponowany w wersjach o mocy 90 i 110 KM, zastąpiony zostanie, wypróbowaną w Skodzie Fabia i w Skodzie Octavia 4x4, jednostką 1,9 o mocy 101 KM i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm przy 1800 obr/min.