Nie ma osoby, która nie lubiłaby wakacji. I nie mamy na myśli okresu urlopowego, ponieważ ten można wziąć kiedy się chce. Czyste niebo, słońce w zenicie i wysokie temperatury sprawiają, że dookoła nas kręci się mnóstwo dużych dekoltów, mini spódniczek czy króciutkich szortów. Wtedy do pełni szczęścia brakuje jedynie dobrego samochodu, w którym razem z partnerką poczujemy wiatr we włosach i to nie ten z nawiewu klimatyzacji. Dlatego dla osób chcących w pełni poczuć letni lifestyle przygotowaliśmy ranking fajnych kabrioletów dla każdego. Zapraszamy do galerii zdjęć.
Galeria zdjęć
No dobrze, dla osoby która jeździ RR Dawn'em mini spódniczki mogą być zbyt trywialne, prędzej drogie diamenty i ręcznie szyte przez pół roku kolekcje od Prady. Jednak liczymy na to, że w gronie naszych czytelników jest ktoś ktoś może zdecydować się na ten rodzaj luksusu pod gołym niebem. Dawn Powstał w 2015 rok w oparciu o mniejszego Wraith'a i prócz figurki The Spirit of Ecstasy są to w zasadzie dwa różne auta. W kabriolecie dach jest najistotniejszym elementem i w tym przypadku celem producenta nie było tempo jego składania i rozkładania, a emisja hałasu podczas tej czynności. Czynność ta trwa 20 sekund w absolutnej ciszy, podczas której można zrobić wiele rzeczy np. odpalić silnik i ruszyć, ale tylko do 50 km/h. To może być trudne, ponieważ pod pedałem gazu mamy 571 KM i 780 Nm pochodzących z 6,6-litrowego V12 z podwójnym doładowaniem. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 4,9 s ale komu chciałoby się spieszyć jadąc takim samochodem? Cena: od 1 400 000 zł
Superauto dla osób dotkniętych kryzysem. Używany egzemplarz możemy znaleźć już za niecałe 400 000zł (poprzednią generację). W takim budżecie musimy pogodzić się ze słabszą jednostką V8 4.2 l generującą 430 KM i 430 Nm osiągając pierwszą „100” po 4,8 s. Dach rozkłada się w 19 sekund również w trakcie przemieszczania się, to chyba wystarczająco? Nowe Audi R8 Spyder z V10 pod maską to wydatek rzędu 919 000 zł.
Samochód dla osób ceniących sobie szybkość i soczyste doznania akustyczne. Dach rozkłada się w 17 s i podobnie jak w Rollsie możemy to robić w ruchu z prędkością do 50 km/h. W tym przypadku hałas mechanizmu dachu nie ma większego znaczenia, ponieważ silnik go zagłuszy. 610-konne, wolnossące V10 rozpędza tego półtora-tonowego „byka” do 100 km/h w 3,4 s. Ceny nowych egzemplarzy zaczynają się od lekko ponad 1 000 000 zł, a używane można znaleźć taniej.
Od momentu premiery model darzony wyjątkowym uznaniem wśród tunerów. Cena jest znacznie wyższa niż u poprzednika, ale też samochód jest znacznie młodszy. Do napędu S AMG Coupe służy silnik V8 bi-turbo o pojemności 5.5 l generujący 585 KM i 900 Nm. Sprint 0-100 km/h zajmie nam 4,3 s. Ceny na rynku wtórnym zaczynają się od 500 000 zł. W salonie od 869 000 zł.
Jeden z najpiękniej brzmiących roadsterów dostępnych na rynku. Do wyboru mamy dwa silniki: V6 i V8 choć już ten pierwszy dostarcza wystarczająco dużo pozytywnych doznań z jazdy i brzmienia. Dwuletni egzemplarz jest do nabycia już za ok. 200 000 zł, a co dostajemy w tej cenie? 3-litrowy doładowany silnik V6 o mocy 340 KM i 450 Nm, 8-stopniowa automatyczną skrzynię biegów, lekki materiałowy dach i możliwość osiągnięcia 100 km/h w 5,1 s. Topowa wersja SVR z motorem V8 5.0 o mocy 575 KM to wydatek rzędu 806 000 zł.
Przepiękna Włoszka najlepiej prezentująca się w czerwonym kolorze Rosso Competizione. Nie jest ani największa, ani najszybsza. Nie jest także najlepiej wyposażona, ani też wykonana z najlepszych materiałów. Ma za to niesamowicie dużo tego czegoś co sprawia, że pragniemy ją mieć. Za cenę 250 000 zł możemy nabyć samochód z karbonowym monokokiem, nadwoziem z lekkich kompozytów, aluminiowym silnikiem 1,75 Turbo generującym 240 KM i 350 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie nam 4,5 s, a jest to zasługą masy 900 kg. Jedynie montaż dachu jest dosyć czasochłonny, ponieważ trzeba wysiąść z samochodu i zrobić to w 100% ręcznie.
Pozostajemy w koncernie FCA. Zaprezentowany w 2016 roku Fiat 124 Spider od razu trafił w nasze serca idealnie odzwierciedlając charakter roadsterów z lat 70’. Pod dynamiczną i muskularną sylwetką znajdziemy doładowany silnik 1.4 Turbo MultiAir generujący 140 KM - zaledwie 30 mniej niż wersja Abarth, przy czym jest znacznie tańszy, bo aż o 50 000 zł. Decydując się na zakup właśnie tego modelu, za cenę 130 000 zł otrzymamy nowy samochód bez przebiegu, idealny do wypadu na letni piknik na łące z wybranką naszego serca.
Nieco tańsza, „ostrzejsza” i zdecydowanie bardziej kultowa siostra bliźniaczka Fiata 124 Spider. Choć wnętrze jest identyczne jak u włoskiego konkurenta to pod maską znajduje się wolnossąca jednostka o pojemności 2.0 l generująca 160 KM. Jest również tańsza od Fiata. Nowy egzemplarz z motorem 1.5 l / 131 KM możemy nabyć już za 89 900 zł. Topową wersję za 112 900 zł. Natomiast używane auto dostępne jest już od 70 000 zł.
Zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnym roadsterem BMW jest model Z4. Na rynku wtórnym w cenie ok. 100 000 zł mamy wybór ponad 50 egzemplarzy z różnych roczników i z różnymi przebiegami. Mowa o drugiej generacji. My najbardziej polecamy wersję z silnikiem o pojemności 3.0 l z turbodoładowaniem o mocy 340 KM. W salonie już niestety nie kupicie Z4.
Przygotowaliśmy również propozycje dla fanów klasyków. Bez wątpienia lada moment taki status uzyska Mercedes SL 500 R129. Napędzany przez 5-litrowy wolnossący silnik generujący 326 KM oferuje wspaniały gang, komfort odpowiedni dla samochodów z gwiazdą na masce i rozmiar, dzięki któremu z pewnością nie przejedziemy niezauważeni. Wyposażeniem oczywiście odstaje od większości wcześniej wymienionych aut, natomiast trzeba mieć na uwadze, że mamy do czynienia z samochodem z lat 90’.
Co sądzicie o naszym zestawieniu? Któraś propozycja przypadła wam do gustu, a może pominęliśmy model, który bez wątpienia powinien się tutaj znaleźć? Sezon na roadstery i kabriolety dopiero się zaczyna, dlatego zapraszamy do komentowania, a na podstawie waszej opinii postaramy się przygotować ranking najfajniejszych kabrioletów wg czytelników.