Trudno jest organizować targi motoryzacyjne kilka miesięcy po salonie w Genewie, który jest najważniejszą imprezą dla europejskiej branży motoryzacyjnej. Jednak organizatorzy AMI w Lipsku potrafią zwrócić na siebie uwagę.

W tym roku udało się namówić czterech producentów do ulokowania właśnie w Lipsku swoich premierowych pokazów. Po raz pierwszy mogliśmy dzisiaj zobaczyć na targach BMW5 Touring, Audi TT po facelifringu, Volkswagena Tourana, który upodobnił się do całej rodziny swojej marki oraz limitowaną serię Forda Focusa RS 500. Mercedes-Benz po raz pierwszy w Europie zaprezentował zmodyfikowana R-Klasę. Naliczyliśmy ponad 60 premier niemieckich, co związane jest z wprowadzeniem większości z prezentowanych modeli na ten największy rynek europejski.

Najładniejszy występ grupy tanecznej przyciągnął widzów na stoisko Skody, która prezentuje swoją gamę modelową w duchu ekologicznym.

Sponsor mistrzostw świata w piłce nożnej, koreański Hyundai, przygotował atrakcje dla kibiców. Na stoisku mozna zagrać w piłkę nożną w wydaniu mini oraz zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z maskotką mistrzostw.

Generalnie na AMI dominują samochody w kolorze białym, co ściśle wiążę się z ekologią i oszczędzaniem paliwa. Tradycyjnie prezentowane są pojazdy przystosowane do paliw alternatywnych oraz oczywiście najnowsze rozwiązania minisamochodów, których akumulatory ładowane są energią elektryczną.

Po raz pierwszy w historii jedną z hal zajmują targi AMICOM. Na 15 tys. metrów kwadratowych ponad 100 wystawców, w tym jeden z Polski – firma Navi Sernice, prezentują elektronikę do samochodów. Możemy tutaj zobaczyć najnowsze zestawy audio, systemy nawigacji satelitarnej i mobilnej telewizji.

Tradycyjnie swoje oferty w ramach AMITEC prezentują firmy usługowe, produkujące części zamienne i wyposażenie warsztatów. W tym roku w Lipsku swoje wyroby prezentuje 465 wystawców z 17 krajów, w tym dwóch z Polski.

Targi motoryzacyjne w Lipsku potrwają do 18 kwietnia 2010 roku i wśród gości można spodziewać się wielu naszych rodaków, dla których jest to doskonała okazja do zapoznania się z najnowszą ofertą większości producentów sprzedających samochody na rynkach europejskich.