Porównaliśmy trzy popularne SUV-y segmentu Premium oraz jeździliśmy nową Skodą Fabią, Oplem Astra OPC, a nasi Czytelnicy testowali Volkswagena Jetta.

Radzimy jakie koszty należy uwzględnić przed zakupem nowego i używanego auta. Jak zwalczyć pleśń w samochodzie oraz co warto wiedzieć o kole dwumasowym.

Auta z drugiej reki to: Ford Focus III oraz przegląd rynku miejskich maluchów.

Silniki o niewielkiej pojemności, często trzycylindrowe, trafiają do coraz większych samochodów. Taki jest trend w motoryzacji. Gdy przymierzamy się do zakupu takiego auta, zastanawiamy się, czy mały motor zapewni dobre osiągi i jak długo wytrzyma bez awarii, zwłaszcza że wspomagany jest turbiną. Prawdopodobnie większość z nas bardziej zwraca uwagę na tradycyjne silniki wolnossące, osiągające przyzwoitą moc z normalnej pojemności, bez turbodoładowania.

Żeby sprawdzić, jak nowa technika spisuje się na co dzień, wspólnie z kolegami z  tygodnika Auto Bild przetestowaliśmy Forda Focusa z turbodoładowanym 3-cylindrowym silnikiem 1.0 EcoBoost, osiągającym moc 125 KM.

Wydawałoby się, że taka pojemność jest raczej odpowiednia w przypadku Fiesty lub Ka. Co się jednak okazało? Kompaktowy Focus z tą jednostką napędową poradził sobie naprawdę bez zarzutu. Cieszył się dużym zainteresowaniem kolegów, którzy planowali dłuższe podróże. Na dystansie 100 tys. km przydarzyło się tylko kilka drobnych problemów. Fachowcy z Dekry, którzy tradycyjnie rozbierają samochody po naszych długodystansowych testach, potwierdzili, że wszystkie podzespoły nie budzą zastrzeżeń.

Czy zatem bać się małych silników w dużych autach?

 Foto: ACZ / Auto Świat

Zapraszamy także na nasze łamy, do iPada i na oraz na nasz profil na Facebooku. W tej chwili mamy już ponad 100 tys. fanów. Ich liczba wciąż rośnie. A skoro już jesteśmy przy nowoczesnych mediach, to przypominamy o cotygodniowej wersji Auto Świata na tablety, w której oferujemy odbiorcom nie tylko to, co publikujemy w wersji drukowanej, lecz także dodatkowe zdjęcia i filmy.