- W październiku br. zarejestrowano w Polsce 52 tys. 728 samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 9,6 proc. rok do roku
- Chińskie marki znowu zwiększyły udział w rynku, BYD wskoczył do zestawienia TOP 20
- Firmy odpowiadały za 69,5 proc. rejestracji nowych samochodów, duży udział w rynku posiadają marki premium
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Chińskie samochody w Polsce — ile się ich sprzedaje?
Obecnie na polskim rynku jest 25 chińskich marek. Październik 2025 roku był dla nich udany: łączna liczba rejestracji chińskich samochodów wyniosła 5 tys. 290 pojazdów, co przełożyło się na 10-procentowy udział w rynku. Innymi słowy, co dziesiąte nowe auto, które wyjeżdżało z polskich salonów w październiku, miało znaczek chińskiej marki na masce.
Większość z nich to nadal egzotyki, jednak kilka marek to coraz poważniejsi gracze. W poprzednim miesiącu do MG, Omody i Jaecoo, które od wielu miesięcy notują dobre wyniki sprzedaży, dołączył BYD, awansując tym samym do zestawienia top 20. Sam szczyt tabeli wciąż jednak wygląda tak samo. W październiku dominowały dwie marki z dużą przewagą nad resztą — Toyota umocniła się na pozycji lidera tego roku, a Skoda — wicelidera.
Poznaj kontekst z AI
Nowe auta kupują głównie firmy
Marki premium utrzymują swoją silną pozycję na rynku. W październiku ich udział wyniósł ponad 22 proc. Zaciętą rywalizację toczy niemiecka trójka: BMW, Audi i Mercedes. Poza podium Lexus odskoczył Volvo.
Niezmiennie najwięcej nowych samochodów w Polsce kupują firmy — w październiku ich udział w rejestracjach stanowił 69,5 proc.
Najpopularniejszymi autami flotowymi pozostają Toyota Corolla i Skoda Octavia. W październiku czeski model po wielu miesiącach znalazł się na pierwszym miejscu rankingu, wyprzedzając japońskiego konkurenta. W ogólnym rozrachunku to jednak Toyota zanotowała najwięcej rejestracji i znalazła się przed Skodą i Volkswagenem. Na kolejnych miejscach wśród marek popularnych uplasowały się: Kia, Hyundai, Dacia i Renault.
Należy zauważyć, że 2025 r. to także dynamiczny wzrost popularności samochodów elektrycznych (BEV). W październiku ich udział w rynku nowych samochodów osobowych osiągnął rekordowe 9,1 proc.
Przeczytaj także: Sprawdzamy najnowsze cenniki dwóch najczęściej kupowanych aut w październiku — trwa wojna cenowa
Najpopularniejsze marki samochodowe w Polsce w październiku 2025
- 1 Toyota — 7 703 szt.
- 2 Skoda — 6 301
- 3 Volkswagen — 3 776
- 4 BMW — 2 944
- 5 Audi — 2 876
- 6 Kia — 2 876
- 7 Mercedes — 2 868
- 8 Hyundai — 2 172
- 9 Dacia — 1 887
- 10 Renault — 1 885
- 11 MG — 1 629
- 12 Cupra — 1 424
- 13 Ford — 1 422
- 14 Lexus — 1 200
- 15 Opel — 1 070
- 16 Volvo — 924
- 17 Omoda — 900
- 18 Peugeot — 887
- 19 BYD — 873
- 20 Citroen — 730
Które modele były najpopularniejsze w październiku?
- 1 Skoda Octavia — 1 952 szt.
- 2 Toyota Corolla — 1 832
- 3 Kia Sportage — 1 359
- 4 Toyota Yaris Cross — 1 188
- 5 Toyota RAV4 — 1 076
- 6 MG HS — 1 030
- 7 Toyota C-HR — 1 020
- 8 Hyundai Tucson — 946
- 9 Volkswagen T-Roc — 941
- 10 Toyota Yaris — 880
- 11 Skoda Kodiaq — 792
- 12 Skoda Fabia — 789
- 13 Skoda Superb — 735
- 14 Cupra Formentor — 729
- 15 Toyota Corolla Cross — 726
- 16 Renault Captur — 718
- 17 Skoda Kamiq — 707
- 18 Jaecoo 7 — 706
- 19 Mercedes GLC — 676
- 20 Skoda Karoq — 629