Właściwie ten samochód można podsumować samymi liczbami: 710 KM, 1017 Nm, 0-100 w 3,5 s i 336 km/h prędkości maksymalnej. Ale te dane to nie wszystko. Najnowszego Bentleya poznacie po nowym zderzaku przednim z powiększonymi wlotami powietrza i spliterem z włókna węglowego. Tylny zderzak też został zmieniony i wyposażony w dyfuzor z karbonu. Z tego samego materiału wykonano wloty powietrza na masce, a wszystkie świecące akcenty ze standardowego Continentala (wnętrza lamp, grill, klamki i ramki drzwi) wykończone są na czarno.

{ "available": { "start": "2018-10-24 00:00:00+0200" }, "copyright": { "idref": "43841f01-3f0f-5b17-97b9-f96afa51260b", "uuid": "43841f01-3f0f-5b17-97b9-f96afa51260b" }, "publicationId": { "ocdn": "080a4fc1282ebc5d0c2e57ceaa498243", "ocdnExt": "jpeg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 1664, "width": 2500, "bytes": 411665 }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MGE7MDA_/080a4fc1282ebc5d0c2e57ceaa498243.jpeg", "uuid": "1c4bdb73-cb66-55a6-b605-d289cf7b0ada", "contentSources": [ { "uuid": "c4726205-aa69-5bcf-ba1d-9906b76bd95e", "name": "Bentley", "idref": "c4726205-aa69-5bcf-ba1d-9906b76bd95e" } ], "caption": "Spojler na pokrywie bagażnika to opcja.", "asyncAdSlot": null } Spojler na pokrywie bagażnika to opcja.
Spojler na pokrywie bagażnika to opcja.

W najmocniejszym Bentleyu w historii zamontowano pod maską znany silnik W12 z dwiema nowymi turbosprężarkami oraz zmienionym układem chłodzenia powietrza doładowującego. Wzmocniono też bebechy silnika, by wytrzymał dodatkową dawkę mocy i momentu. W porównaniu do poprzedniego Supersportsa z 2009 r. nowy model ma 80 KM więcej i aż o 217 Nm wyższy moment obrotowy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zostało ścięte o 0,3 s, a prędkość maksymalna wzrosła o 8 km/h. I to właśnie ten ostatni parametr czyni z Continentala Supersports najszybszy czteromiejscowy samochód świata. Nie licząc stuningowanych aut. Podobnie, wersja Cabrio najmocniejszego Bentleya z prędkością sięgającą 330 km/h jest najszybszym czteromiejscowym kabrioletem na Ziemi na równi z Porsche 911 Turbo S Cabrio.

{ "available": { "start": "2018-10-24 00:00:00+0200" }, "copyright": { "idref": "43841f01-3f0f-5b17-97b9-f96afa51260b", "uuid": "43841f01-3f0f-5b17-97b9-f96afa51260b" }, "publicationId": { "ocdn": "ad75128285291b25cd54a6fcebfca1d0", "ocdnExt": "jpeg", "type": "ocdn" }, "size": { "height": 1664, "width": 2500, "bytes": 557480 }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/OGU7MDA_/ad75128285291b25cd54a6fcebfca1d0.jpeg", "uuid": "c1e4c0f5-f955-5cf2-8620-cfefbf91c9f7", "contentSources": [ { "uuid": "c4726205-aa69-5bcf-ba1d-9906b76bd95e", "name": "Bentley", "idref": "c4726205-aa69-5bcf-ba1d-9906b76bd95e" } ], "caption": "Bentley Continental Supersports", "asyncAdSlot": null } Bentley Continental Supersports
Bentley Continental Supersports

Do zatrzymania tego ważącego niemal 2,3 tony pocisku służą potężne, odporne na przegrzanie karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Z przodu mają średnicę 420 mm, co czyni je największymi montowanymi w seryjnych samochodach. Przy okazji, układ hamulcowy jest lżejszy o 20 kg od standardowego, stalowo-żeliwnego. Kolejne 5 kg pozwala zaoszczędzić opcjonalny wydech z tytanu. Do dynamicznej jazdy zaprzęgnięty został znany już z Continentala GT3-R system torque vectoring, który w zakrętach kieruje moment obrotowy na koła o większej przyczepności. System napędu na wszystkie koła został skalibrowany tak, by standardowo 60 proc. momentu trafiało na tył.

W środku po raz pierwszy w tej generacji Continentala zastosowano trójkolorowe wykończenie. Nowa jest kierownica i dźwignia zmiany biegów z akcentami z Alcantary, a do listy 10 okładzin deski dołączył wzór z włókna węglowego. Ceny Bentleya Continental Supersports jeszcze nie są znane, ale można już w ciemno składać zamówienia licząc na zajęcie miejsca z przodu kolejki.