Będzie to już drugi model z rodziny Gran Turismo. Od 2009 roku BMW oferuje większą serię 5 Gran Turismo. Nowa „trójka” cechuje się podobnym wyglądem, proporcjami i drzwiami bez ramek. Nowością jest aktywny spojler, który automatycznie (lub po naciśnięciu przycisku na konsoli) wysuwa się z tylnej klapy przy prędkości 110 km/h.
Seria 3 GT jest o 200 mm dłuższa i o 81 mm wyższa od Touringa (tak nazywa się wersja kombi). Rozstaw osi wydłużono o 110 mm. Skutkuje to większą ilością miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu (+ 70 mm, pomiędzy serią 5 a serią 7), a także powiększonym bagażnikiem o pojemności 520 litrów (o 25 więcej niż w serii 3 Touring).
Do napędu samochodu przewidziano pięć silników o mocy od 143 do 306 KM (trzy benzynowe i dwa wysokoprężne). Wszystkie jednostki są wyposażone w tubodoładowanie, system start/stop i współpracują z manualną skrzynią biegów (w opcji jest 8-stopniowy automat). Napęd przenoszony jest wyłącznie na tylne koła.