Oficjalna sprzedaż samochodów marki Citroen w Stanach Zjednoczonych zakończona została na początku lat osiemdziesiątych. Obecność Citroena C4 na jednej z najważniejszych na tym rynku wystaw samochodowych mogłaby oznaczać przynajmniej próbę wybadania, czy jest szansa na powrót na ten największy światowy rynek. Jednak, jak się okazuje, Citroen C4 posłuży tym razem jako "manekin" do prezentacji na stoisku firmy Solutia Automotive nowej technologii szyb samochodowych.

Solutia jako jedna z pierwszych wprowadziła tzw. technologię marki Saflex i Vanceva wykorzystującą materiał PVB (PolyVinyl Butyral) podobny do plastiku do szyb samochodowych. O ile przednie szyby aut coraz częściej są wytwarzane z coraz odporniejszych materiałów, to Solutia idzie dalej i wykorzystuje materiał PVB także do szyb bocznych, tylnych oraz panelów dachowych. I właśnie Citroen C4, jako jeden z kilku modeli, będzie prezentował taki rodzaj szyb.

Laminowane szyby Saflex and Vanceva zapewniają wiele korzyści ich użytkownikom. Po pierwsze redukują o ok. 6 decybeli odgłosy dochodzące z zewnątrz. Pozwalają też zmniejszyć o 11% wagę wszystkich szyb w aucie, co przekłada się na wagę samochodu niższą o ok. 3,5 kg. Redukują aż o 95% promieniowanie słoneczne UVA oraz UVB, a także zapobiegają szybkiemu nagrzewaniu się wnętrza kabiny na skutek nasłonecznienia.

Laminowane szyby to także wyższe bezpieczeństwo podróżujących. W razie kolizji szyby samochodu nie rozbijają się na drobne kawałki, a jedynie pękają i pozostają wciąż jako jedna całość. Pozwala to uniknąć poranień przez elementy szyby oraz przez zewnętrzne przedmioty, które nie wpadają do wnętrza. Jak pokazały testy takie szyby chronią też przed złodziejami. O ile wybicie zwykłej szyby i kradzież np. torebki zostawionej na fotelu pasażera zajmuje ok. 2 sekund, to ta sama czynność, w przypadku szyby laminowanej zajmuje już ok. 20-30 sekund, czyli 10 razy dłużej.

Szyby Saflex and Vanceva pozwalają także na wyświetlanie na nich przed oczami kierowcy podstawowych aktualnych danych. Co ważne, szyby te mogą być w różnych kolorach i odcieniach, pozwalają na różne ich wykończenia oraz łączenia poszczególnych części.