Pierwszy raz BMW Group Polska sprzedało ponad 6 tys. samochodów, z czego 5 850 egzemplarzy BMW i 393 Mini, notując blisko 25 procentowy wzrost sprzedaży, biorąc pod uwagę wszystkie pojazdy.

W ubiegłym roku najpopularniejszym modelem z niebiesko-białą szachownicą na masce był crossover X1, który znalazł aż 1041 nabywców, wyprzedzając prawdziwy hit bawarskiego producenta, czyli model X6 (945 sprzedanych egzemplarzy). Na trzecim miejscu w klasyfikacji sprzedaży znalazła debiutująca w 2010 roku seria 5 F10 (894 sztuki).

W dalszej kolejności najchętniej kupowano BMW X3, licząc dwie generacje E83 i nową F25, sprzedano 759 sztuk, a także serię 3 (706 sztuk) oraz X5 (655 sztuk). Mniejszym zainteresowaniem cieszyły się BMW serii 1 (395 egz.), serii 5 GT (209 egz.), serii 7 (164 egz.) i Z4 (87 egz.). Ranking zamyka seria 6, którą kupił tylko jeden Polak.

„Wygląda na to, że nasze auta trafiają coraz bardziej w upodobania polskich konsumentów zaspokajając jednocześnie ich najbardziej wysublimowane potrzeby – mówi szef BMW Group Polska, Andreas Biehler. „Rośniemy znacznie szybciej, niż podnoszący się z kryzysu polski rynek motoryzacyjny oraz nasz segment premium plus. Odnotowujemy niesłychaną popularność aut z napędem xDrive. Stanowią one ponad 66% naszej sprzedaży. Klienci oszaleli na punkcie BMW X6 i BMW X5. Wydaje się to nieprawdopodobne, ale sprzedajemy więcej tych aut w Polsce, niż np. w Szwajcarii czy w Austrii - w krajach, gdzie segment aut 4x4 jest tradycyjnie bardzo silny”.

„Nawet w końcowym roku sprzedaży poprzedniego modelu BMW X3 zanotowaliśmy rekordy sprzedaży, a popyt na nowe X3 przeszedł nasze oczekiwania. Okres oczekiwania na ten model to obecnie ponad trzy miesiące. Modele niszowe, takie jak BMW serii 5 GT i BMW Z4 również przyczyniły się do wzrostu sprzedaży firmy. Sprzedaliśmy ponad 200 sztuk modelu GT oraz 87 BMW Z4 (wzrost o prawie 100%), co zapewniło temu pięknemu roadsterowi pozycję lidera tego segmentu aut. Wszystkie wprowadzone w tym roku modele zostały bardzo dobrze przyjęte na polskim rynku, więc również rok 2011 wygląda dla nas obiecująco” - dodaje Andreas Biehler.

Chociaż marka BMW od razu kojarzy się z luksusowymi samochodami, to także motocykle. Tych sprzedano w 2010 roku 599 egzemplarzy. Łącznie BMW Group sprzedało w 2010 roku w Polsce 6 842 pojazdy.