Nie ulega wątpliwości, że Dacia postanowiła zawojować rynek SUV atrakcyjnymi cenami. Żadnego innego auta tej klasy nie nabędziemy za mniej niż 50 tys. zł! Natychmiast pojawiły się obawy o jakość i trwałość rumuńskiego produktu. Uspokajamy – auto naprawdę jest godne uwagi.
Wiadomo że przy tak niskiej cenie firma musiała szukać oszczędności. Co tylko można, „pożyczono” z innych modeli – zarówno Dacii, jak i koncernowych „braci”. Na szczęście samochód nie pachnie składakiem, całość jest estetyczna. Oko przymknąć trzeba na takie uproszczenia jak składane w całości siedzisko kanapy czy np. widoczną nieosłoniętą piankę.
{player}1278918463285.flv{/player}
Znacznie ważniejsze od naprawdę przy tej cenie nieistotnych braków w wyglądzie jest zachowanie się auta na drodze. A tu… kolejna niespodzianka. Zamiast niestabilnego kołysania, przyjemne tłumienie. Do salonów Dacii nie powinni wybierać się klienci nastawieni na sportowe osiągi czy superdokładne prowadzenie. Jednak samochód pewnie trzyma się obranego kursu, a wszelkie dziury tłumi w sposób nadzwyczaj skuteczny.
Silnik benzynowy jest przy tym wystarczająco dynamiczny. To ważne, gdyż zwolennicy diesli i napędu 4x4 musieliby decydować się na bogatszą i dużo droższą odmianę. Tymczasem można pozostać przy korzystnej finansowo wersji benzynowej. Napęd 4x4 pochodzi oczywiście od Nissana i również jest atutem. W terenie przyda się krótki pierwszy bieg.
Duster to doskonały ruch Dacii. Biorąc pod uwagę cenę nie zgłaszamy wątpliwości. Auto może sprowadzić klasę SUV pod „strzechy”!
Galeria zdjęć
Wiadomo że przy tak niskiej cenie firma musiała szukać oszczędności. Co tylko można, "pożyczono" z innych modeli - zarówno Dacii, jak i koncernowych "braci". Na szczęście samochód nie pachnie składakiem, całość jest estetyczna.
Materiały wykończeniowe nie są z najwyższej półki, ale naprawdę nie trzeba się ich obawiać. Wskaźniki, przełączniki: wiele elementów znamy z innych modeli koncernu
Nie ulega wątpliwości, że Dacia postanowiła zawojować rynek SUV atrakcyjnymi cenami. Żadnego innego auta tej klasy nie nabędziemy za mniej niż 50 tys. zł! Natychmiast pojawiły się obawy o jakość i trwałość rumuńskiego produktu. Uspokajamy - auto naprawdę jest godne uwagi.
Szutrowe drogi Duster znosi znakomicie: napęd 4x4 jest skuteczny, ukształtowanie nadwozia - prawidłowe
Cena Dustera może wydawać się niemal dumpingowa. Ale z drugiej strony, wystawienie wyższej, nie spowodowałoby aż tak dużego zainteresowania modelem