Daewoo Tico to mały, miejski samochód osobowy produkowany przez południowokoreańską markę (znany również pod nazwą Fino). Auto zadebiutowało w 1991 roku i było jednym z najpopularniejszych aut Daewoo, szczególnie na polskim rynku.
Jednak ową popularność, Tico zaczęło zdobywać po 2 latach, ponieważ wtedy FSO nawiązało współpracę z Daewoo, a na warszawskim Żeraniu ruszył montaż w systemie SKD miejskiego Daewoo. Tico jest w rzeczywistości bliźniaczą konstrukcją Suzuki Alto. Pudełkowate nadwozie nie było zbyt urokliwe, jednak fakt posiadania 5 drzwi dawała mu sporą przewagę nad rywalami w kwestii praktyczności.
Dobrym rozwiązaniem było także zastosowanie dużego otworu bagażnika. Mimo jego skromnej pojemności, wynoszącej tylko 160 litrów, po złożeniu tylnej kanapy otrzymywaliśmy aż 870 litrów przestrzeni. Mimo iż autem mogło podróżować 5 osób, to poziom wygody przy komplecie pasażerów był znikomy na tylnej kanapie.
Mimo nieco przestarzałej konstrukcji, Tico nadrabiał całkiem bogatym wyposażeniem, w skład którego wchodzić mogły m.in. elektrycznie sterowane szyby przednie oraz radiootwarzacz, które po 1998 roku montowano fabrycznie. W tymże roku przeprowadzono bowiem drobny lifting. Od tej pory zderzaki montowane były w kolorze nadwozia a dodatkowo wzbogacono podstawowe wyposażenie m.in. o wyżej wymienione dodatki.
Jedyną dostępną jednostką, był 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 0,8 litra, generujący 41 KM. Jednak dla ważącego zaledwie 650 kg małego Tico, było to w zupełności wystarczające.
Produkcja Daewoo Tico zakończyła się w 2001 roku, a jego następcą został Matiz. Głównym konkurentem Tico był Fiat Cinquecento.