Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Dobry Warsztat Porady dla kierowców

Porady dla kierowców

Materiał promocyjny
Jak sprawić, żeby przy odsprzedaży nasz samochód był wart jak najwięcej?
Porady dla kierowców

Jak sprawić, żeby przy odsprzedaży nasz samochód był wart jak najwięcej?

Obalamy zimowe mity - sposoby, które zamiast pomóc, zniszczą samochód
Porady dla kierowców

Obalamy zimowe mity - sposoby, które zamiast pomóc, zniszczą samochód

Materiał promocyjny
Jak sprawdzić, czy akumulator jest gotowy na zimę?
Porady dla kierowców

Jak sprawdzić, czy akumulator jest gotowy na zimę?

Przy niskich temperaturach gwałtownie spada wydajność akumulatora, a jednocześnie wzrasta zapotrzebowanie auta na prąd, szczególnie przy rozruchu. To, że latem auto bez problemu rano zapalało, nie znaczy, że w mroźny poranek będzie tak samo. Co zrobić, żeby uniknąć problemów?

Materiał promocyjny
Układy kontroli ciśnienia w oponach TPMS. Co powinieneś o nich wiedzieć?
Porady dla kierowców

Układy kontroli ciśnienia w oponach TPMS. Co powinieneś o nich wiedzieć?

Od kilku lat, a konkretniej od 1 listopada 2014 r., wszystkie nowe auta osobowe sprzedawane na terenie Unii Europejskiej muszą być wyposażone w systemy monitorujące ciśnienie powietrza w oponach. To z jednej strony poważna korzyść dla użytkowników, bo jazda z niewłaściwym ciśnieniem powietrza w kołach jest niebezpieczna i nieekonomiczna, ale też i często powód dodatkowych kłopotów i wydatków. Tłumaczymy, jak działają układy TPMS i co robić, jeśli sprawiają problemy.

Materiał promocyjny
Hamulce biją i hałasują tuż po wymianie. Co mogło pójść źle?
Porady dla kierowców

Hamulce biją i hałasują tuż po wymianie. Co mogło pójść źle?

Problemy po wymianie klocków hamulcowych z reguły nie ujawniają się od razu po wyjechaniu za bramę warsztatu, ale dopiero po kilkudziesięciu czy po kilkuset, lub nawet kilku tysiącach kilometrów przebiegu. Choć najczęściej mechanicy zwalają winę na jakość części, to prawda jest najczęściej inna – powodem bicia niemal nowych tarcz czy hałasów dochodzących z układu hamulcowego są najczęściej błędy przy montażu i przy docieraniu hamulców.

ProfiAuto PitStop – mechanicy sprawdzili ponad 6500 aut. Za darmo!
Porady dla kierowców

ProfiAuto PitStop – mechanicy sprawdzili ponad 6500 aut. Za darmo!

Ponad 80 miast, 310 zaangażowanych serwisów i ponad 6,5 tys. sprawdzonych samochodów. Tak wyglądała jubileuszowa, piąta edycja ProfiAuto PitStop. Akcja swoim zasięgiem objęła miejscowości w Polsce, w Czechach i na Słowacji. Kierowcy, którzy pojawili się w mobilnym punkcie PitStop, mogli bezpłatnie sprawdzić stan techniczny swoich samochodów.

Czy można serwisować auto na gwarancji poza ASO? Tak, ale z głową i w wiarygodnym warsztacie
Porady dla kierowców

Czy można serwisować auto na gwarancji poza ASO? Tak, ale z głową i w wiarygodnym warsztacie

Serwisy autoryzowane wielu marek słyną z wysokich cen robocizny i części zamiennych, a mimo to zwykle nie narzekają na brak chętnych do korzystania z ich usług. Oficjalnie bywa to oczywiście tłumaczone tym, że oferują wyższą jakością usług i stosowanych materiałów. Nieoficjalnie: przede wszystkim posiadacze aut będących jeszcze na gwarancji po prostu boją się tego, że serwisując samochód poza ASO ryzykują utratę ochrony gwarancyjnej.

Materiał promocyjny
Jak wybrać dobre tarcze i klocki hamulcowe?
Porady dla kierowców

Jak wybrać dobre tarcze i klocki hamulcowe?

Najwyższej jakości części nie trzeba wcale szukać w drogich serwisach autoryzowanych – również niezależni dystrybutorzy mają w swoich ofertach podzespoły o parametrach takich samych, a niekiedy pod niektórymi względami nawet wyższych od tych stosowanych na pierwszy montaż.

Zużyte łożysko koła - objawy, koszty, wymiana
Eksploatacja

Zużyte łożysko koła - objawy, koszty, wymiana

Przeważnie przypominamy sobie łożyskach w chwili, kiedy zaczynają hałasować. I... słusznie – łożyska należy wymieniać dopiero wtedy, gdy się zepsują, ale też nie należy jeździć w ten sposób zbyt długo. Oto wszystko co trzeba wiedzieć na temat łożysk: budowa, działanie, objawy usterki i koszty napraw.

Materiał promocyjny
Usterka sprzęgła – jakie są pierwsze objawy?
Porady dla kierowców

Usterka sprzęgła – jakie są pierwsze objawy?

Sprzęgło łączy silnik ze skrzynią biegów. Jeśli nie działa właściwie, to z reguły albo pojawiają się problemy z połączeniem, albo z rozłączeniem tym podzespołów – albo więc napęd nie jest przekazywany, lub też nie da się go rozłączyć, żeby zmienić bieg. Oczywiście, zanim dojdzie do takiego stanu, zwykle pojawiają się pierwsze symptomy, które powinny nas skłonić do wizyty w serwisie. Ich zignorowanie kończy się zwykle tym, że koszty naprawy rosną

Materiał promocyjny
Naprawiaj jak profesjonalista - porady serwisowe
Porady dla kierowców

Naprawiaj jak profesjonalista - porady serwisowe

Nauki nigdy za wiele! Skąd ma czerpać wiedzę początkujący mechanik? Niezastąpiony jest doświadczony kolega, ale pomocą służą też szkolenia, np. takie, jak organizowane przez firmę ZF Aftermarket.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.