Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Duży Fiat

Duży Fiat

Takie kwoty rekompensat za książeczki PKO już tylko przez miesiąc
Aktualności

Takie kwoty rekompensat za książeczki PKO już tylko przez miesiąc

Dokładnie 57 lat temu ruszyła w FSO produkcja Dużego Fiata. Tego o nim nie wiedzieliście
Aktualności

Dokładnie 57 lat temu ruszyła w FSO produkcja Dużego Fiata. Tego o nim nie wiedzieliście

Stworzył elektrycznego Fiata 125p i hybrydowego Poloneza. Był wybitnym inżynierem
Wiadomości

Stworzył elektrycznego Fiata 125p i hybrydowego Poloneza. Był wybitnym inżynierem

Elektryczny Duży Fiat czy hybrydowy Polonez brzmią jak mrzonka. Jak się jednak okazuje, w Polsce trwały prace nad takimi konstrukcjami, i to nawet 40 lat przed rozpowszechnieniem się tego typu pojazdów na świecie. Wystarczył ambitny inżynier i uczelnia techniczna.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Lubisz motoryzację z czasów PRL-u? Sprawdź, co o niej wiesz
Aktualności

Lubisz motoryzację z czasów PRL-u? Sprawdź, co o niej wiesz

Najwyraźniej jesteśmy bardzo sentymentalnym narodem – na polskim rynku klasyków dobrze zachowane Duże Fiaty, Maluchy czy Polonezy bywają wyceniane wyżej niż auta renomowanych, zachodnich marek z tych samych lat. W latach 80. każdy właściciel Fiata 125p czy Malucha bez wahania zamieniłby go na Volkswagena Golfa, czy Mercedesa W124 – teraz nie brakuje chętnych na wymiany w drugą stronę. Postanowiliśmy więc sprawdzić, co jeszcze pamiętacie o autach, które trafiały na polskie drogi przed 1989 r.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Ten Duży Fiat jest nowy. Kupcie go, zanim ja zrobię ten błąd. Macie dwa tygodnie
Aktualności

Ten Duży Fiat jest nowy. Kupcie go, zanim ja zrobię ten błąd. Macie dwa tygodnie

Duży Fiat, a właściwie to FSO 125p z ostatnich lat produkcji, to obiektywnie rzecz biorąc, auto straszne. Tyle że w Polsce nie brakuje miłośników motoryzacji, którzy z różnych względów, mają do tego modelu sentyment. Też do nich należysz? Ten egzemplarz jest wyjątkowy, a szanse na to, że pojawi się na rynku kolejny, podobny, nie są duże. Tanio jednak nie będzie.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Polski Fiat 125p 1500 kontra Łada 1500 - motoryzacyjny pojedynek polsko-radziecki
Oldtimer

Polski Fiat 125p 1500 kontra Łada 1500 - motoryzacyjny pojedynek polsko-radziecki

Odwieczni rywale: polski Fiat i radziecka Łada. Ten duet pokazuje wyraźnie, jak z podobnych komponentów można zbudować dwa zupełnie różne auta.

Pół wieku temu debiutował "supersportowy" Polski Fiat 125p
Youngtimer

Pół wieku temu debiutował "supersportowy" Polski Fiat 125p

W szarym tłumie prawie półtora miliona wyprodukowanych Polskich Fiatów 125p trafiały się prawdziwe perły, jak 6-drzwiowa limuzyna, coupe z chowanymi reflektorami, wyścigówka z blokiem silnika Ferrari czy przedstawione 50 lat temu szybkie Akropolis, które z punktu widzenia ówczesnych zarobków było droższe niż dziś Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet. Czy pamiętasz jeszcze te legendy PRL?

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Fiat 125p był chętniej wybierany od nowocześniejszego Poloneza
Aktualności

Fiat 125p był chętniej wybierany od nowocześniejszego Poloneza

W jednym z pierwszych numerów "Auto Świata" sprawdziliśmy, czy warto kupić używanego Fiata 125p. Jak się okazało ponad 20 lat temu, na samochodowych giełdach cieszył się on dużym zainteresowaniem. Klienci wybierali właśnie Fiata 125p zamiast nowocześniejszego Poloneza.

Auta z PRL opanowały Chicago. Wystąpiły w wielkim pochodzie. Mamy zdjęcia
Youngtimer

Auta z PRL opanowały Chicago. Wystąpiły w wielkim pochodzie. Mamy zdjęcia

Święto Konstytucji 3 Maja w Polsce jest tradycją i nikogo nie dziwią imprezy, by je uczcić. Jednak także za granicą świętuje się to wielkie wydarzenie. W Chicago organizowana jest największa parada poza granicami Polski, w której biorą udział również popularne polskie samochody. Było na co popatrzeć.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Polski Fiat 125p 1300 - klasyczny kredens (z archiwum Auto Świata)
Klasyki

Polski Fiat 125p 1300 - klasyczny kredens (z archiwum Auto Świata)

Fiata 125p 1300 z bardzo wczesnego okresu produkcji (1968 r.) opisaliśmy 15 lat temu, w 15. numerze „Auto Świata" z 2005 roku. Już wówczas duży Fiat był interesującym klasykiem – od zakończenia jego produkcji w czerwcu 1991 r, upłynęło 14 lat. Na korzyść auta przemawiały: przystępna cena zakupu, tanie i dostępne części zamienne. Oczywiście dotyczyło to egzemplarzy z późniejszego okresu produkcji. Fiaty 125p z pierwszych lat produkcji miały już ponad 45 lat i były rarytasami na kolekcjonerskim rynku.

Corvette, Duży Fiat, Syrena czy chiński elektryk - najciekawsze auta do wypożyczenia na minuty
Aktualności

Corvette, Duży Fiat, Syrena czy chiński elektryk - najciekawsze auta do wypożyczenia na minuty

Firmy carsharingowe ostro walczą o klienta. Już nie wystarczy mieć w ofercie Toyoty Yaris, czy Renault Clio. Niektórzy próbują przyciągnąć klientów autami nietuzinkowymi. Nam taka konkurencja bardzo się podoba. Oto najciekawsze auta, jakie trafiły do wynajmu na minuty.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.