Jeden z najnowszych stworzyli studenci Politechniki w Libercu, a jako bazę wykorzystali dwie seryjne Skody Citigo. Po trzech miesiącach „dwustronny” dziwoląg był już gotowy. Auto ma długość 5 m i rozstaw osi 3,7 m. Do napędu wykorzystywane są dwa trzycylindrowe silniki o pojemności 1.0 l oraz mocy 60 KM i 75 KM. Kierowcy nie mają do dyspozycji hamulca postojowego. Zasilane są one z 10 l zbiornika paliwa umieszczonego w środkowej części pojazdu.
Jednak największe wrażenie sprawia ten pojazd w ruchu. Tym bardziej, gdy na pokładzie zasiada dwóch kierowców zwróconych w przeciwnych kierunkach. Tylko jeden z nich może podczas jazdy korzystać ze sprzęgła i hamulca, a drugi steruje tylko kołami i w ten sposób ułatwia pokonywanie zakrętów. Jest także możliwość zablokowania jednej osi i wówczas do jazdy tym pojazdem wystarczy tylko jeden kierowca.
Jak się dowiedzieliśmy, ta dwustronna Skoda Citigo będzie wykorzystywana do promocji uczelni pod hasłem „TUL in action”.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGaleria zdjęć
Pojazd ma 5 m długości i może nim kierować dwoch kierowców jednocześnie
To auto nigdy nie cofa, bo dwie osie skrętne pozwalają praktycznie na każdy manewr