Auto Świat Euro NCAP: Daihatsu Materia - japońska szkoła ekstrawagancji na czwórkę

Euro NCAP: Daihatsu Materia - japońska szkoła ekstrawagancji na czwórkę

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Tym razem ocenie poddano samochód, który jest dostępny m.in. na rynku niemieckim, gdzie Daihatsu od lat sprzedaje z powodzeniem swoje kolejne modele. Materia ze względu na swój nietypowy wygląd, należy do aut kontrowersyjnych.Zderzenie czołowePojazd o długości całkowitej 3,8 m, to nietypowy hatchback o masie 1035 kg. Po zderzeniu fantom kierowcy wykazało przemieszczenie się, które w normalnych warunkach oznacza zranienie kolan. Kolejnym ryzykiem stanowią elementy deski rozdzielczej, które także stwarzają ryzyko zranienia pasażerów. Ochronę dolnych kończyn oceniono jako słabą. Struktura klatki pasażerskiej pozostała stabilna. Daihatsu Materia za zderzenie czołowe otrzymało ocenę 10 z 16 możliwych punktów. Zderzenie bocznePoduszki ochraniające głowę można w tym aucie otrzymać za dopłatą. z tego powodu nie można było tego pojazdu poddać próbie zderzenia ze słupem.

Euro NCAP: Daihatsu Materia - japońska szkoła ekstrawagancji na czwórkę
Auto Świat
Euro NCAP: Daihatsu Materia - japońska szkoła ekstrawagancji na czwórkę

Daihatsu Materia za boczne zderzenie otrzymało 15 punktów. Łącznie 27 punktów i cztery gwiazdki za ochronę dorosłych pasażerów.

Ochrona dzieciPoduszka powietrzna pasażera może być wyłączona, gdy zdecydujemy się na przewożenie na przednim siedzeniu fotelika dziecięcego umieszczonego tyłem do kierunku jazdy. Jednak aktualne ustawienie poduszki powietrznej nie jest zdaniem ekspertów EuroNCAP wyraźnie oznaczone. Podobnie oceniono brak wyraźnych oznaczeń uchwytów ISOFIX.

Ochrona pieszegoPrzedni zderzak zapewnia odpowiednia ochronę kolan pieszego, podobnie jak pokrywa silnika, Jednak w przypadku zderzenia źle wypadnie kontakt głowy dziecka z nadwoziem pojazdu (pokrywa silnika).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki