Zderzenie czołowe

Przedział pasażerski pozostał w czasie zderzenia stabilny. Konstrukcja deski rozdzielczej zagraża kolanom i udom kierowcy i pasażera. Klatka piersiowa pasażera poddana była większym obciążeniom od klatki piersiowej kierowcy. Z tych powodów nie przyznano maksymalnej ilości 16 punktów, ale zaledwie 11 punktów za zderzenie czołowe. Ponieważ w ofercie nie ma sygnalizacji niezapiętych pasów, auto nie otrzymało za nie dodatkowych dwóch punktów.

Zderzenie boczne

Volkswagen T5 otrzymał za zderzenie boczne maksymalną ilość punktów. Testu airbagów bocznych nie przeprowadzono, gdyż są one dostępne wyłącznie za dopłatą. W sumie 27 punktów i 4 gwiazdki to przeciętny wynik, ale ze względu na kategorię i wiek konstrukcji wynik jest zadowalający.

Bezpieczeństwo dzieci

Przedni airbag pasażera może zostać wyłączony u dealera Volkswagena. Ostrzeżenie przed zamontowaniem fotelika przeciw kierunkowi jazdy, jeśli poduszka nie jest wyłączona, Euro NCAP oceniło jako niedostateczne. Obecność uchwytów ISOFIX na tylnych siedzeniach była słabo wyznaczona.

W sumie za ochronę dziecięcych pasażerów przyznano 40 punktów i 4 gwiazdki.

Ochrona pieszych

Przedni zderzak ani przednia krawędź maski silnika nie otrzymały żadnego punktu za ochronę nóg. Maskę oceniono przeważnie jako niebezpieczną dla głowy tak dorosłego, jak i dziecka. Transporter otrzymał w tej kategorii zaledwie 3 punkty i jedną gwiazdkę za ochronę pieszych.