W naszych fabrykach mamy wciąż wolne moce produkcyjne. Jednak, żeby produkcja auta sprzedawanego za 7,5 tys. euro przyniosła zysk, to musi być ono produkowane poza Europą – powiedział Marchionne.
Nie jest to nowa idea Fiata. Przypominamy, iż w kwietniu 1996 roku zadebiutował w ramach Projektu 178 światowy model włoskiego koncernu. Auto zaprojektowane przez włoskich stylistów ze studia I.D.E.A. w Turynie (kolejne generacje tworzył Girogetto Giugiaro), w kilku wersjach nadwozia produkowane było w różnych częściach świata.
Pierwszy Fiat Palio w wersji hatchback i pikap powstał w Brazylii, wersja kombi Palio Weekend w Argantynie. W późniejszym okresie światowe auto Fiata powstawało także w takioch krajach jak: Egipt, Indie, Turcja, RPA, Maroko, Wenezuela, Polska, Chiny i Korea Południowa. Model ten sprzedawany był pod róznymi nazwami jak m.in. Fiat Palio, Fiat Strada, Fiat Siena, Fiat Albea, Fiat Petra, Fiat Palio Weekend i Pyeonghwa Hwiparam.
Od 28 lutego 2007 roku sprzedawana jest czwarta generacja Fiata Palio. Który główne sukcesy odnosi na rynkach Ameryki Południowej. W Europie auto nie zdobyło az takiej dużej popularności, w czym zapewne zaszkodziła jego nie najlepsza jakość i awaryjność.
Kolejną próbę wprowadzenia na rynek taniego i światowego modelu ma być powrót do marki Innocenti. Ta zapomniana marka założona została w 1933 roku przez Ferdinando Innocenti w Mediolanie. Od 1938 roku produkowała słynne skutery Lambretta, a od 1961 roku w ramach porozumienia licencyjnego z British Motor Corporation samochód Innocenti A40 (Austin A40 Farina). Od 1965 roku produkowany był Innocenti Mini (Austin Mini).
W 1972 roku do Indii sprzedany został zakład produkujący skutery, a rok później brytyjski Leyland wykupił całą firmę. Od 1974 roku produkowano samochody z angielskimi zespołami napędowymi z nadwioziem stylizowanym przez Bertone.
Od 1976 roku zakłady Innocenti należały do włoskiej grupy De Tomaso i były w stanie produkować 50 tys. aut rocznie. Od 1982 roku zamiast angielskich silników montowane jednostki Daihatsu oraz silniki motocyklowe Moto Guzzi.
Innocenti zakończyło produkcję samochodów w 1990 roku. Grupę De Tomaso przejął Fiat i pod marką Innocenti produkował swoje starsze modele w Polsce (Innocenti Mille na bazie Fiata Uno) i Ameryce Południowej (Innocenti Elba na bazie Fiata Duna).