Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Fiat Uno

Fiat Uno

Fiat Uno

Fiat Uno to jeden z najpopularniejszych samochodów produkowanych przez włoski koncern motoryzacyjny. Auto zadebiutowało w 1983 roku jako następca modelu 127. Pojazd szybko zdobył sławę i popularność i już rok później został wybrany Europejskim Samochodem Roku.

Fiat Uno produkowany był jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, jednak w tej pierwszej wersji, wyróżniał się ze względu na schowaną we wnęce drzwi klamkę. W zależności od rynku, auto występowało także jako 5-drzwiowe kombi pod nazwą Elba bądź Duna Weekend. Pod maską auta pracować mogły benzyniaki o pojemności 0.9, 1.0, 1.1, 1.3 oraz 1.5 litra, a ich moc wynosiła od 45 do 75 KM.

Topowa odmiana Uno TURBO była wyposażona w 1,3-litrowy silnik z turbosprężarką, który generował 105 KM i zapewniał 750-kilogramowemu malcowi zaskakująco dobre osiągi. Oprócz tego dostępne były diesle o pojemności 1.3 (Superdiesel), 1.4 (TD) oraz 1.7 litra (D), które rozwijały kolejno 45, 70 oraz 60 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pomocą 4- lub 5-biegowej skrzyni manualnej.

W 1989 roku zaprezentowana została II generacja Fiata Uno. Auto nie zmieniło się znacząco w porównaniu do swojego poprzednika. Możnaby nawet rzec iż był to facelifting, bo modernizacji uległ pas przedni oraz tylny i wnętrze. Oprócz tego zastosowano nowoczesną rodzinę jednostek napędowych FIRE. Topowa odmiana Uno TURBO napędzana była 1,4-litrowym silnikiem generującym 114 KM.

Jeśli chodzi o diesle, w ofercie znalazły się silniki 1.7 oraz 1.9 rozwijające kolejno 58 oraz 60 KM. Obok skrzyń manualnych, pojawiła się także bezstopniowa przekładnia CTX. W 2002 roku zakończono produkcję Fiata Uno, a jego następcą zostało Punto.

Fiat Uno - generacje

Fiat Uno I (1983&nbsp-&nbsp1989)

Fiat Uno I (1983 - 1989)

Fiat Uno II (1989&nbsp-&nbsp1995)

Fiat Uno II (1989 - 1995)

Fiat Uno III (1995&nbsp-&nbsp2002)

Fiat Uno III (1995 - 2002)

Fiat Uno - powiązane artykuły

Auta, które zostały hitami sprzedaży. To nie było takie oczywiste

Auta, które zostały hitami sprzedaży. To nie było takie oczywiste

Pierwsze generacje Nissana Juke’a i Fiata Multipli odniosły sukces pomimo kontrowersyjnego wyglądu. Poznaj najbardziej ekstrawaganckie samochody, które podbiły rynek.

Legendy europejskiej motoryzacji - Fiat Uno

Legendy europejskiej motoryzacji - Fiat Uno

35 lat temu powstał najpopularniejszy model Fiata na świecie – Uno. Przez ten czas z taśm fabrycznych w różnych częściach świata zjechało 8,5 mln sztuk tego auta

Zobacz testy zderzeniowe starych aut - wśród nich polskie modele

Zobacz testy zderzeniowe starych aut - wśród nich polskie modele

Polskie samochody z czasów PRL-u są obecnie cenionymi klasykami. Pomimo ich ułomności wielu fanów nadal lubi nimi jeździć. Jednak zastanawialiście się kiedyś na ile bezpieczne jest podróżowanie Maluchem czy Polonezem? Podobnie, jak zachodnie konstrukcje, także i te modele były poddane testom zderzeniowym, które obnażyły ich niedoskonałości.

Nowe Fiaty, Alfy Romeo i Peugeoty z lat 90. w opuszczonym salonie

Nowe Fiaty, Alfy Romeo i Peugeoty z lat 90. w opuszczonym salonie

Co za historia! Nietypowego, motoryzacyjnego odkrycia dokonano w Argentynie. Okazało się, że przez trzy dekady w zamknięciu stały całkiem zapomniane nowe samochody marek Fiat, Alfa Romeo i Peugeot. To pozostałość po byłym salonie samochodowym

To kiedyś był Fiat Uno - kosmiczna replika Lamborghini Aventador

To kiedyś był Fiat Uno - kosmiczna replika Lamborghini Aventador

Tuning niejedno ma imię. Często przekonujemy się o tym, trafiając na dziwne przeróbki w czeluściach internetu.

Fiat Uno Turbo - bardzo szybki Fiat

Fiat Uno Turbo - bardzo szybki Fiat

Fiat Uno Turbo to poważny zawodnik: świetny silnik, bogate wyposażenie i przestronne wnętrze. Niestety, ma też wady

Fiat Uno (test używanego)

Fiat Uno (test używanego)

Zdecydowana większość kierowców swoją poważną przygodę z motoryzacją rozpoczyna od najtańszych propozycji rodem z rynku wtórnego, bowiem w przypadku braku doświadczenia o uszkodzenia nietrudno. Podobnie niski budżet zmusza wielu Polaków do poruszania się leciwymi konstrukcjami, zapewniającymi tylko niskie koszty użytkowania. Przeczesując portale aukcyjne w poszukiwaniu takowej maszyny nie sposób pominąć sztandarowy model Fiata z lat 90. Uno drugiej generacji, bo o nim tu mowa, widniało w cenniku włoskiego koncernu w latach 1989 - 2002 uosabiając prostotę i miejską funkcjonalność zarazem. Włosi nie przyłożyli się do tematu zabezpieczenia antykorozyjnego - co widać niemal w każdym jeżdżącym egzemplarzu. Korodujące progi, nadkola i inne elementy nośne to codzienny widok szczęśliwego właściciela tegoż mieszczucha. Pociesza jedynie prosta forma, która przynajmniej w teorii ułatwia i obniża koszty ewentualnych napraw blacharskich. Pytanie tylko czy reanimacja samochodu o wartości przeciętnego telefonu ma jakikolwiek sens? Raczej nie. Drugim po wszechobecnej rdzy charakterystycznym znakiem Uno jest pojedyncza wycieraczka przedniej szyby, niczym w Mercedesie W124, która w czasie potężnych opadów atmosferycznych niezbyt się przydaje. Prawdziwą ciekawostką jest manualne ssanie uruchamiane z kabiny za pomocą specjalnego cięgna. O komforcie jazdy w takowych leciwych konstrukcjach raczej nie może być mowy, niemniej jednak komunikacja zbiorowa przegrywa w niemal każdej konkurencji...

Fiat Uno II: proste auto za bezcen

Fiat Uno II: proste auto za bezcen

Fiat Uno II w dzisiejszych czasach nadal może stanowić alternatywę dla komunikacji miejskiej, oferując niskie koszty eksploatacji i wzorowe zaopatrzenie w części zamienne i dostęp do fachowej obsługi.

Ford F i Fiat Uno liderami Ameryki

Ford F i Fiat Uno liderami Ameryki

Sprzedaż nowych samochodów na obu amerykańskich kontynentach była w 2012 roku rekordowa. W USA sprzedano 15,4 mln aut, a Ford F ponownie okazał się liderem rynku

Przerobił Fiata Uno na Audi A3

Przerobił Fiata Uno na Audi A3

Pierwsze wrażenie po zobaczeniu tego samochodu jest piorunujące. Nawet dla kogoś, kto nie jest fanem motoryzacji. Czytamy opis auta - Fiat Uno, patrzymy na maszynę i widzimy… Audi A3!

Czy Fiat Uno będzie produkowany w Tychach?

Czy Fiat Uno będzie produkowany w Tychach?

Według nieoficjalnych informacji model ten ma szansę stać się globalnym, produkowanym na kilku kontynentach. Ma to być tania alternatywa dla modeli konkurencji

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test